• HeartsOnFire

Silja Galaxy med barn

Är Silja Galaxy något för en barnfamilj?
    Åker en måndag eller tisdag.
    Vilken Siljabåt ska vi annars välja? Vill gärna ha lite att göra på båten...både för barnen och oss vuxna. Ska fira sambon på båten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 17:52
    Jag tänkte boka resan idag så det skulle vara jättebra om någon kunde hjälpa mig att välja båt. Ni får gärna tipsa om vilken Siljabåt som helst.

• Svar på tråden Silja Galaxy med barn
  • Jessi1982

Tror inte att just den båten är den ultimata båten för barn då den just marknadsförs som party båt .

• HeartsOnFire
    Jessi1982 skrev 2011-03-31 18:07:59 följande:
    Tror inte att just den båten är den ultimata båten för barn då den just marknadsförs som party båt .
    Har du åkt någon/några av Siljas båtar? Har du något förslag på en bra familjebåt?
  • Tinnys

Nä, vilken annan båt som helst, men inte galaxy, väldigt tråkig för barn.

• HeartsOnFire
    Tinnys skrev 2011-03-31 18:12:12 följande:
    Nä, vilken annan båt som helst, men inte galaxy, väldigt tråkig för barn.
    Okej. Lekrummet såg iaf roligt ut på Galaxy. På vilket sätt är Galaxy tråkig för barn? Har inte åkt den någon gång.
  • Jessi1982

Måste det vara just Silja då? Vikings cinderella brukar va kul för barn . Inte på helgen då det är massa fylla bara. Men på en tisdag eller onsdag . Vikings båtar har flna lekrum, ville Viking och tv spel rum med gratis Wii spel mm .

• HeartsOnFire
    Jessi1982 skrev 2011-03-31 18:57:15 följande:
    Måste det vara just Silja då? Vikings cinderella brukar va kul för barn . Inte på helgen då det är massa fylla bara. Men på en tisdag eller onsdag . Vikings båtar har flna lekrum, ville Viking och tv spel rum med gratis Wii spel mm .
    Ja den här gången vill jag åka Silja.
    Cinderella är inte särskilt rolig för barn på vardagar. Finns inte mycket att göra...ett litet lekrum med bollhav och tv-spel.
    Jag har en 3-åring och en som är 9 månader.
    Cinderella har vi åkt flera gånger.
    Funderar på om man ska åka Silja Festival till Riga...någon som gjort det och kan tipsa om saker att göra i Riga när man åker dit med små barn?
  • Jessi1982

Har aldrig varit i Riga . Men kolla på nätet efter saker att göra på land i Riga. Festival är en fin båt och vad jag minns så har de ett helt ok lekrum . Sen är ju inte så små barn så kräsna heller :) de brukar vara nöjda bara det finns ett lekrum som bjuder in till lek :)

• HeartsOnFire

Har beslutsångest. Ska jag välja Silja Festival eller Silja Europa?
    Det känns ju mest spännande att åka till Riga än att åka till Helsingfors, men vi vill gärna äta god lite "lyxigare" mat på båten. På Festival så såg jag bara två huvudrätter på menyn och det stod ingenting om barnmeny på den restaurangen. =/ Den restaurangen heter Captain´s Grill.
    På Europa fanns det barnmeny på A la carte- restaurangen. Den restaurangen heter Maxim a la carte.

Någon som kan hjälpa mig? Någon som åkt de här båtarna och vet hur maten är...det måste väl finnas fler huvudrätter på restaurangen? 
    Hur är det med mat för barn?

Jag börjar få bråttom då vi tänkt åka nästa vecka och jag gärna vill boka idag. 

• soda

jag har åkt med både festival & europa (och de flesta andvra båtar också )
    Jag tycker det finns ungefär lika mycket aktiviteter för barn på alla båtar, ingen större skillnad, förutom på sommaren då alla båtar har "sommarland" oftast konferansdäck som är omgjort till lekrum.

Alla restauranger har en egen barnmeny (och på buffen finns en egen barnbuffe, typ minihamburgare och sådant) och på Captain´s Grill finns det massor av gott, bla kaptenenssvärd och där är det också en egen barnmeny med ett par rätter och välja mellan.
    Och på hm är det silja serenade finns ett ställe som heter happy lobster om man gillar fisk och skaldjur är det supergott

Och ja det finns en hel del rätter och välja på på alla ställen Och på bland annat bistro maxine kan man bestäla mat från vuxenmenyn till barnet (man får en barnportion till red. pris)

Fråga om det var något mer du fundera på

Svar på tråden Silja Galaxy med barn