En katt har "bosatt" sig under min trappa! Vad ska jag göra?
För ca 4 dagar sen så upptäckte jag en katt under min trappa, så fort jag öppnar ytterdörren så försöker den smita in vilket har hänt 2gånger nu.
Den springer direkt in till köket för att få mat antagligen, men jag har inte matat den eftersom att jag har hört att man inte blir av med den då!
Jag kan inte ta in den heller för jag & barnen är allergiska mot katter.
Den ser ut som en norsk skogskatt lika fluffig ock med små tofsar på öronen, men den har inget halsband.
Jag har ringt polisen men de sa bara att jag skulle jaga iväg den & sätta nånting för trappen så att den inte kunde gå in under den igen.
Jag har även hört mej för bland grannarna men ingen känner till någon som saknar sin katt.
I affären finns inte heller någon lapp uppsatt om en bortsprungen katt.
Jag tänker iaf ringa ett katthem imorgon (men de har säkert fullt)
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra?
Ska jag mata den iaf? Lr kan den hitta mat själv tro?
Jag tycker så synd om katten, men jag kan verkligen inte ta in den!
Usch det har regnat hela dagen oxå...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 22:04
Tack så mycket för alla råd:)
Jag har nu ställt ut lite mat och vatten till katten. Men den kom inte fram direkt som jag trodde att den skulle göra om den nu var jättehungrig. Fast den är ju iofs lite skygg så...
Jag provar att ringa polisen igen imorgon för att göra en anmälan, polisen som jag pratade med idag verkade inte bry sej så mkt. När jag bla frågade om jag skulle mata katten så svarade han bara ska du låta den dö?!!!
Jag ska även försöka fotografera katten imorrn när det är ljust ute så att jag kan göra en flyer & efterlysa ägaren!