Jag är i ungefär samma situation. Jag är också kär i en kollega, men i mitt fall så har jag och min man haft det dåligt länge. Jag har till och från under några år haft tankar om att lämna honom, men aldrig kommit till skott. Någonstans har man väl haft förhoppningen om att det ska bli bättre, och så vill man försöka hålla ihop för barnens skull.
Det är nu snart tre år sedan jag började jobba på mitt jobb, och jag och den här kollegan har haft en speciell "connection" redan från första början. Han är sambo men har inga barn. Fram tills för ett par månader sedan har vi aldrig agerat på våra känslor och aldrig pratat om det heller. Det har dock inte gått att ta miste på att det alltid har funnits vibbar mellan oss. För ett par månader sedan berättade han vad han känner för mig, och sedan har hela livet vänts upp och ner för oss båda. Det här blev startskottet för mig att äntligen ta tag i mitt eget dåliga förhållande, och nu lutar det åt att jag och min man kommer att skiljas. Jag kommer inte att lämna honom för den andres skull, för jag är inte alls säker på att det kommer att bli något mellan oss i slutändan. Jag kommer att lämna min man för min skull, för att jag inte mår bra och inte är lycklig med honom. Jag borde ha gjort det för länge sedan. Även om jag av olika anledningar är tveksam om det kommer att bli något mellan mig och min kollega så har han fått mig att inse allt jag saknar i mitt förhållande och att jag är värd något bättre än det jag har. Även om han inte blir den som kommer att göra mig lycklig i framtiden så har jag förstått att jag kanske kan bli lycklig tillsammans med någon igen.