• Anonym (Äcklad)

Sonens pappa sket stopp i toaletten!!!

Alltså, jag är så äcklad just nu och hjälplös framför allt! VARNING FÖR KÄNSLIGT!

Jag och min sons pappa har sonen varannan vecka. När han lämnade sonen igår så frågade han om han fick låna toaletten. Vi har ganska bra relation så han la till ett .. "det blev tacos till idag och du vet ju hur magen blir av det!" och sen skrattade han. Ja ja, sa jag, låna du toaletten.

Han satt där ganska länge och kom ut efter en stund o sa att det var stopp i toaletten när han spolade. Vi testade att spola igen men det gick inte. Då jag inte orkade ha honom här hemma så bad jag honom köra hem igen. Han bor 4 mil härifrån.

Jag o sonen gick ut en sväng och sen ringde mamman min o bjöd hem oss på middag. Käkade där o timmarna gick och vi blev trötta så det blev att vi sov där. När vi kom hem så slog det mig med stoppet! Visst fan ja! Ja ja, försökte ge mig på det men sonen kom i vägen hela tiden. Han är 13 månader kan jag tillägga. Tänkte att jag tar det ikväll när han sover istället. Vi har ju som tur är 2 toaletter!

Nu ikväll har jag hållt på, det tar för fan aldrig slut. Jag spolar, stolen fylls, försöker tömma den på massa vatten blandat med skit, alltså jag spyr! Där är bajs, papper, majs, paprika, köttfärs, alltså man ser en hel jävla tacomeny o jag SPYR! Jag tänker aldrig mer käka tacos i hela mitt liv!

Aja.. Jag behöver HJÄLP! Jag kan för fan inte felanmäla detta till hyresvärden när en hel portion tacos simmar rundor i min toalettstol med en hel del annat äckligt..

SNÄLLA ge mig tips på hur jag fixar detta! Lägenheten stinker o jag är så äcklad att jag klööööökkssss!

• Svar på tråden Sonens pappa sket stopp i toaletten!!!
  • Anonym (Äcklad)

Puffar på lite? Hallåjsan?

• Parenthood

Bor du i en hyresrätt så ring värden, eller en rörmockare, eller åk till järnhandeln och köp en rensare som du kopplar till vattenkranen i handfatet och som spolar undan. Eller ring pappan och säg åt honom att komma och fixa, det är ju inte mer än rätt.

ROTFLMAO (sorry ;)

• bastardized

Ett alternativ är att försöka joxa lite med toalettborsten och försöka få till ett vacum eller tryck på vattnet, annars är det kaustiksoda som gäller om du nu inte har gjutjärnsrör i kåken.

• Parenthood

Du kan också prova att fylla en 10-litershink med vatten, och tömma hela hinken snabbt i den fungerande toaletten. Det kan skapa ett övertryck i systemet som trycker upp stoppet och sedan kanske det släpper, kanske du får tömma flera hinkar, men be nån stå och kolla vid stoppet om det rör på sig, annars är det nog ingen mening med fler försök. Eller ta en vanlig vattenslang och tryck igenom hela stoppet, sätt på vatten och dra sakta sakta ut den igen ochhoppas attdenspolar rent lite i taget från andra sidan.

• Anonym (Äcklad)
    Parenthood skrev 2011-04-01 01:09:09 följande:
    Bor du i en hyresrätt så ring värden, eller en rörmockare, eller åk till järnhandeln och köp en rensare som du kopplar till vattenkranen i handfatet och som spolar undan. Eller ring pappan och säg åt honom att komma och fixa, det är ju inte mer än rätt.

ROTFLMAO (sorry ;)
    Haha ja jag vet, hela situation är bara sjuk o jag skrattar själv åt det! Jag vägrar ringa värden förän i alla fall det värsta är borta, hahaha! Vad är en rensare?
  • Anonym (Äcklad)
    Parenthood skrev 2011-04-01 01:12:11 följande:
    Du kan också prova att fylla en 10-litershink med vatten, och tömma hela hinken snabbt i den fungerande toaletten. Det kan skapa ett övertryck i systemet som trycker upp stoppet och sedan kanske det släpper, kanske du får tömma flera hinkar, men be nån stå och kolla vid stoppet om det rör på sig, annars är det nog ingen mening med fler försök. Eller ta en vanlig vattenslang och tryck igenom hela stoppet, sätt på vatten och dra sakta sakta ut den igen ochhoppas attdenspolar rent lite i taget från andra sidan.
    Var kollar man stoppet då? Det sitter ju i toalettstolen.
  • Frontline

Antingen ringer du en rörkrökare imorgon som får komma och fixa det eller om du ringer hyresvärden, annars får du nog dra på dig ett par handskar upp till armhålan och börja gräva själv...

Hade själv stopp i muggen för ett tag sen då en handduk vart nerspolad pga av en ouppmärkasam rörmokare som missade att plocka bort den som satt i röret vid byte av toastol så dom fick komma hit efter mycket om och men för att filma i rören för att se vart den satt fast och som tur var fick dom bort den...

Att handduken satt i röret var för att vi hade ingen toastol under en vecka för luktens skull när vi renovera

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Äcklad)
    Frontline skrev 2011-04-01 01:14:08 följande:
    Antingen ringer du en rörkrökare imorgon som får komma och fixa det eller om du ringer hyresvärden, annars får du nog dra på dig ett par handskar upp till armhålan och börja gräva själv...

Hade själv stopp i muggen för ett tag sen då en handduk vart nerspolad pga av en ouppmärkasam rörmokare som missade att plocka bort den som satt i röret vid byte av toastol så dom fick komma hit efter mycket om och men för att filma i rören för att se vart den satt fast och som tur var fick dom bort den...

Att handduken satt i röret var för att vi hade ingen toastol under en vecka för luktens skull när vi renovera
    Vad kostar det med en rörmockare då? Värden lär inte komma ändå. Han bor 25 mil härifrån o är endast här på satta datum, han kommer inte ens om det blir översvämning. Han är riktigt slö.
  • Frontline
    Anonym (Äcklad) skrev 2011-04-01 01:16:33 följande:
    Vad kostar det med en rörmockare då? Värden lär inte komma ändå. Han bor 25 mil härifrån o är endast här på satta datum, han kommer inte ens om det blir översvämning. Han är riktigt slö.
    Det beror ju på hur länge han får hålla på, här kostar en rörmockare runt 500:- i timman
    Men om du ringer hyresvärden så får ju han i sin tur fixa dit en rörmockare och då förhoppningsvis så står ju han för notan...
  • Frontline

Men å andra sidan så skickar du ju givetvis räkningen till ditt X då det är han som har försatt dig i denna situationen...

Svar på tråden Sonens pappa sket stopp i toaletten!!!