• blommisen

Bebis sova hela natten till musik är det ok?

Har funderat på att låta min kille på 3 mån somna till lugn musik i hans rum, detta för att i ena väggen i rummet går ledningar som låter när grannar spolar vatten, har på sin diskmaskin osv. Finns det nån som testat musik på natten till sin lille, o kan det vara skadligt att ha på musiken hela natten? Man kan ju inte bara ha den vid insomnandet för han vaknar ju naturligt o somnar om o då ska han ju känna igen sig..

Nån som har funderingar?

• Svar på tråden Bebis sova hela natten till musik är det ok?
  • Majsan70

Jag känner väl som så att skapa den typen av rutiner kan bli jobbigt i längden.

• Stårscha

Rent biologiskt så är vi ju skapta för att vara ute i naturen dygnet runt, och där är det ju aldrig tyst... (Eller jo, på vintern är det det, men det räknas inte.)Drömmer

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Noxigen

Vad tycker du själv? Föräldrar brukar kunna sina barn bäst själv

• Namaste72

Sätt radion mellan två kanaler så det brusar. Blir sk "white noise" som påminner bebisen om ljuden i fosterlivet.

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 8 av 52-78}
  • blommisen

Det svåra är att veta hur mycket han störs av ljuden de kommer ju oregelbundet men har faktiskt funnits där hela hans liv Han kanske inte störs så mycket som jag tror..

• älskarlivet81

Jag tror det är dumt att kapa sådana rutiner faktiskt.. Visst det är bra om de kan somna även om det är liv i bakgrunden, men vad gör ni den dagen han ev inte vill somna när ni är borta för att där inte är musik på?

• Majsan70
    blommisen skrev 2011-04-01 14:12:47 följande:
    Det svåra är att veta hur mycket han störs av ljuden de kommer ju oregelbundet men har faktiskt funnits där hela hans liv Han kanske inte störs så mycket som jag tror..
    Som jag ser det så skall barn kunna sova sig igenom ett världskrig. Mina har kunnat sova sig igenom fester o allt möjligt o så vill jag ha det.
  • Kya

De flesta barn sover ju med såna ljud hela tiden, de lägger sig ju innan föräldrarna. oftast sover barnen bättre till lite "bakgrundsljud".
    Det är snarare när det blir för tyst som barnen brukar vakna.
    men det är ju hur man vänjer dom....

men jag tror du kommer få ångra dig om du vänjer h*n vid musik, hur ska ni göra om han ska somna nån annanstans än hemma någon gång?

F och L, mina stjärnor :)
  • blommisen

Ja , jag kanske gör för stor sak av det, men ljudet är verkligen störande ett hackande äckligt ljud

• Namaste72
    blommisen skrev 2011-04-01 14:13:44 följande:
    Hanya: Har du testat?
    Japp. Det funkar. Sover vi borta får miniradion följa med. Trygga ljud = trygg sömn.
    { Mamma till världens finaste dotter } { vecka 10 av 52-78}
  • älskarlivet81
    blommisen skrev 2011-04-01 14:15:45 följande:
    Ja , jag kanske gör för stor sak av det, men ljudet är verkligen störande ett hackande äckligt ljud
    Är väl bättre att han lär sig somna till det? Och att det låter olika etc? Det har ni nog mycket igen för.
  • blommisen

Hanya: När började ni med detta?

Svar på tråden Bebis sova hela natten till musik är det ok?