• Anonym (orolig)

medicinsk abort - allt inte ute än

Jag gjorde medicinsk abort i torsdags. Jag hade kraftiga kramper och blödde och blöder fortfarande ganska mycket. Kruxet är att det kommer inga klumpar. Nån som varit med om detta? Har ni varit tvungna att göra skrapning då?

• Svar på tråden medicinsk abort - allt inte ute än
  • Anonym

Tyvärr vet jag inget om det.. ring in o kolla med dem?

Hur var det att göra en medicinsk abort? Står mellan beslutet vilken metod av abort jag ska göra..

• Anonym

Du borde åka in och med vul kolla så allt kommit ut som det ska.

• Anonym

jag gjorde en medicinsk abort fö 3v..
    det kom en massa klumpar men dom såg inget foster..
    så jag fick göra ett vul några dar senare..
    men allt såg bra ut o hon som gjorde vul, tyckte det var konstigt att
    dom hade hakat upp sig på att dom inte såg nått foster..
    det har säkert kommit ut det som ska ut tror jag..annars hade du säkert
    haft ont nu...
    en kompis till mig gjorde oxå medicinsk..o hon fick en infektion efter
    för att allt hade inte kommit ut, hon fick ont 2dagar efter..
    så du hade säkert märkt av nått nu om de hade varit så..

*kram*

• Anonym

Kan ju bero på vilken vecka du var i!??
    Var det tidigt eller hade du gått långt!??
    För om du var tidig i graven beror det nog på det, om inte så tycker jag att du ska slå en signal till kk och höra efter.... Behöver ju absolut inte vara något farligt!!
    Hoppas att allt blir bra.. *krama om*

• Anonym (orolig)

jag hade gått en vecka över tiden, så det var ju ganska tidigt i graviditeten.

• Anonym (orolig)

Till dig som undrade hur det var med medicinsk abort: det var det ondaste jag haft i hela mitt liv. Men alla får ju inte det alls! Jag blev fullproppad med smärtstillande, men det räckte inte, så jag fick 3 sprutor. urk.

• felle 3

jag kände inget av min abort..d e nog helt olika frn person t person..ingen jag känner har haft ont el problem me en medecinsk abort.

• xandra84

jag gjorde en kirurgisk abort för tre år sedan..tyckte ja var mycke bättre eftersom att det gick snabbt o man kände ingenting!...ja var i v 9 när de gjorde den!
    man blöder mycke efter vilken abort man än gör!

• Anonym (orolig)

puffar för fler svar ang min situation....

• Anonym

Eftersom du gått så kort tid över tror jag att dte kan vara därför.. tror inte att du ehöver oro dig, men jag vet hur de är... har gjort aort en gång och jag oroade mig för allt...
    *KRAMA OM*

• KickStart

TS: Det är mest troligt ingen fara. Du gjorde din abort så pass tidigt att det inte är säkert att det kommer "klumpar" annat än små koagel och mensliknande blödningar. (ibland saknas koagel helt)
    Om du är osäker eller får feber kontakta KK och rådgör med dem.
    Kram

• Anonym (orolig)

tack för svaren! Jag e alldeles nojig....för tänkte att det måste ju va en massa som ska komma ut, och koagel och klumpar o så. Jag mår rätt bra i övrigt, har i alla fall inte ont och ingen feber.

• Anonym (orolig)

nån som fått göra en skrapning efter en medicinsk abort..? nojjig igen...

• Anonym

gjorde en medicinsk abort för 2 veckor sen... tycker knappt det gjorde ont alls.. hade förväntat mig nå mkt värre.. men det verkar vara väldigt olika från person till person... har iofs fött 2 barn innan så värre smärta har man ju varit med om...

tycker smärtan eller kramperna man fick på sjukhuset var mer som kraftig mensvärk... det molade... blödde en hel del och det kom klumpar både på sjukhuset och hemma.. å jag va i vecka 7.. tycker det är konstigt att du fick åka hem utan att det kommit klumpar... det fick inte jag,, dom höll mig kvar tills det kommit en stor koagulerad klump... efter det blödde jag kraftigt i en vecka och sen bruna flytningar i ytterligare 2 dagar.. jag är ändå nojjig att jag inte fått ut allt och vadå sett ett foster som nån skrev... barnmorskan kollade ju inte ens på klumparna... kan man så tidigt se på klumparna om det just va fostret som kom ut??

• Suzieq

Jag fick genomgå en skrapning efter en medicinsk abort. Jag genomförde aborten i hemmet, det var fritt val där jag bor på vart man ville göra det. Hade inte det minsta ont eller något annat som kändes konstigt, fick i samma veva Yasmin p- piller utskrivna. Detta skedde i slutet av Juni. Jag blödde varje dag fram tills i augusti, då insåg jag att allt inte stod rätt till när jag blev svimfärdig av minsta lilla, det visade sig att jag hade akut blodbrist men mitt Hb nere på 64, inte bra alls. Blev akut skrapad. Saken är den att jag gjorde ett gravtest en månad efter aborten för att bekräfta att allt var som det skulle och det visade negativt! Jag ringde till läkaren flera gånger under sommaren i ora av mina blödningar men de sa att de berodde på mina p- piller. Ingen rolig saga, men så kan det gå.

• Anonym (orolig)

Hej allihopa. Jag var hos läkaren idag - jag ringde å de tyckte jag skulle komma in. Allt såg BRA ut! Känns jätteskönt. Tack för stödet!

• Anonym

Jag ska göra medicinsk abort den 5/1.
    Har gjort det en gång tidigare (3år sen)
    Jag är jätterädd och nervös för nu vet jag hur jäkla fruktansvärt ont det gör !"!!!!!!
    Ska göra det hemma den här gången vilket inte känns så tryggt... får väl se.....kanske stannar kvar om jag får...hemma kan man ju ionte få nån spruta vilket jag behövde förra gången.

Svar på tråden medicinsk abort - allt inte ute än