• Anonym (Mottagningsbevis)

Fått rek/mottagningsbevis utan avsändare?

Hur får jag veta vem som skickat det innan jag hämtar ut det? Vad är det för "mottagningsbevis"? Vad innebär det?

Jag har inte en aning om vad det kan vara, mer än möjligen att jag kört förbi någon fartkamera för fort.
    Men det känns olustigt att få sånt här när det inte står avsändare! 

(kollade id på posten.se, stod bara när det var inlämnat och utskickat till mig, inget mer) 

• Svar på tråden Fått rek/mottagningsbevis utan avsändare?

1 apr OKQ8 XX, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras. 1 apr Brevbärarkontor X-stad, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe. 31 mar Brevbärarkontor X-stad, Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal. 31 mar Brevbärarkontor X-stad, Försändelsen är inlämnad.

så står det på postens sida, inget mer. Frustrerande!
    (jag bor själv i X-stad, närmaste post/paketutlämningsställe är just OKQ8 XX) 

• Amazina

Du kan inte ringa dit och be dem kolla på kuvertet då? Är det någon myndighet så borde det ju stå!

• Anonym

låter som du ska få ett paket. å då står det oftast inte vem de e ifrån...
    det du kan göra e att be å få titta på paketet innan du hämtar ut det när det kommit :P

• Amazina

Det kan ju vara vad som helst som helt enkelt ska vara säkert levererat. Allt från något du har beställt som inte funkar att skicka vanligt med posten till någon ID-handling som kräver att rätt person hämtar ut den, till stämning, försäkringsärenden, böter, utbetalningscheck, känslig sjukhusjournal mm mm.

• trollsanna

Det är väl bara att hämta ut det. Du kvitterar ju bara på att du fått brevet. Du skriver inte på något avtal el så. Utan den som skickat brevet paketet vill vara säker på att det är just du som får det och att det kommer fram säkert. Den som skickat vill bara ha bevis för att du fått det.

Anonym skrev 2011-04-01 16:34:20 följande:
    låter som du ska få ett paket. å då står det oftast inte vem de e ifrån...
    det du kan göra e att be å få titta på paketet innan du hämtar ut det när det kommit :P
    Paket får man inget mottagningsbevis på, det kommer en vanlig avi på det.
    Amazina skrev 2011-04-01 16:34:37 följande:
    Det kan ju vara vad som helst som helt enkelt ska vara säkert levererat. Allt från något du har beställt som inte funkar att skicka vanligt med posten till någon ID-handling som kräver att rätt person hämtar ut den, till stämning, försäkringsärenden, böter, utbetalningscheck, känslig sjukhusjournal mm mm.
     Jag vet att det inte är något jag beställt (eftersom jag inte har gjort det ), inga journaler.

får åka och hämta ut det helt enkelt, men jag hade ju velat veta om det är akut så jag måste åka den där milen i dag eller om det kan vänta till nästa vecka eller så. 
  • Amazina

Om du är nyfiken, ring dit av anledningen att du vill veta hur stort paketet är, om du behöver bilen tex och fråga samtidigt vem det är ifrån. Annars åk helt enkelt dit och hämta ut det!

• BlommyNess12

Kan vara från inkasso om du har nåt obetalt.. Har hört att de skickar sinabrev så ibland om man inte betalar på länge, för att se till att man faktiskt fått brevet?

Jo, hade jag haft något obetalt så, men jag handlar allt kontant så det är omöjligt tack och lov!

Åker dit och hämtar rek så vet jag sedan -slut på I-landsproblemet!  

nope, det var bara ett avslag från kommunen om fortsatt ledsagarservice för mitt barn.
    Varför kan de inte skriva avsändare på rek/mottagningsbevis? och varför skicka det som rek.. när jag får det skriftliga beslutet flera år för sent när de beviljat det... Ingen rim och reson i det hela.

• Anonym
    Anonym (Mottagningsbevis) skrev 2011-04-01 18:31:17 följande:
    nope, det var bara ett avslag från kommunen om fortsatt ledsagarservice för mitt barn.
    Varför kan de inte skriva avsändare på rek/mottagningsbevis? och varför skicka det som rek.. när jag får det skriftliga beslutet flera år för sent när de beviljat det... Ingen rim och reson i det hela.
    på själva mottagningsbeviset måste man alltid skriva avsändare, det var p åden du kvitterade och som sedan skickas tillbaka till avsändaren. Om du har fått någon avi eller så så är det inte avsändaren som har skrivit den utan posten i så fall
Svar på tråden Fått rek/mottagningsbevis utan avsändare?