• Anonym (rädd)

    behöver snabba svar.Gör jag rädd som skickar mannen till älskarinnan..:(. ???ångest!

    min man har haft en älskarinna sedan 4 månader tillbaka. han har smsat o ringt jättemycket (det såg jag på räkningarna) så de har väldigt tät kontakt.
     Han åker dit några gånger i månaden, inte alltför ofta eftersom hon bor i annan stad. Nästan på en gång ville han skiljas eftersom han säger att han tappat känslorna för mig och känslorna för henne är så starka.
    Jag har såklart vart under isen , chockad eftersom jag alltid har sett oss som det stabila, trygga paret ..har alltid haft det bra..fast de sista åren såklart har det vart slentrian i det hela med vardag och 3 barn, jobb och vad allt det innebär.
    Jag har bönat o bett om familjeterapi..eller åtminstånde ett försök att hitta tillbaka till varandra..men det är tvärnej. ändå har sexlivet fått sig en rejäl skjuts uppåt..(ja vi har fortsatt...enda närheten jag får nuförtiden:(  )
    Han har dock väntat på en lägenhet i ett spesiellt område så det har tagit tid.
    Men nu sist häromdagen när jag tog upp en till diskussion om att vi borde försöka tillsammans att få fart på vårat förhållande igen, att våra 3 barn är värda ett rejält försök....Men nu tog det tvärstop. Han VILL inte mer och nu skulle vi inte enns ha sex osv..jag måste inse att det bara finns en väg..skilsmässa. ..såger han ..han vill inte ge mig falska förhoppningar.
    Jag försökte tala om detta att känslorna för henne kanske går över, att det är nyförälskelse, spänning , det förbjudna som gör henne till en *underbar person* de har ju bara träffats vid enstaka tillfällen...men nej.. Han var kall o sa att han tar första bästa lägenhet... Vägrar att vänta. pratade även om  Bonusfamiljer o att det krävs så otroligt mycket kärlek för att få en bonusfamilj att funka... Han sa att han förstod vad jag menade men att han känner att han MÅSTE prova med denna nya.
    Efter ett tag  slängde jag ur mig... Men åk dit en månad o se då om det är riktig kärlek!!!innan du skriver på för  ny lägenhet.
    Du får åka en månad, men då ska du vara där o inte komma hem till barn o mig ( om du inte tänker komma hem för alltid förståss;)) det kanske är nyttigt att få distans o se hur det är att sakna barnen! O förhoppningsvis se det bra i vårat vardagsliv!

    Han funderade ..snabbt .. bestämde sig( såklart!) för att prova det.
    Hoppas såklart att när han väl sitter där och allt är tilllåtet ...så känns det inte lika spännande och han börjar längta hem..inse att hon inte är perfekt och att han kanske har det rätt bra trots allt hemma.......

    Eller reserar jag allt nu(för hoppet finns ju alltid att han skall ångra sig här hemma med mig och se vad han har..) hon hade ju kunnat tröttna på att vänta på honom om det dröjer att få lägenheten)

    ÅNGEST!!Gör jag rätt eller fel?

    Vi säger till barnen att det är jobbresa.. Ångrar han sig o vill komma hem så är det bra, då behöver dom aldrig få veta o detta hemska som jag låter han göra är värt varenda ångestsekund!!!!
     Eller så gör han som han tänkt hela tiden .. Tar ut skilsmässa och flyttar..... Ja jag vet inte. Kan vara det dummaste jag gjort... Eller det bästa. Men det känns som om det inte kommer att kunna göra det värre än vad det är nu , att han tänker på henne hela tiden , ser bara flytt, flytt,flytt...osv.
     ångesten sliter i mig ... Vi skulle fundera tills imorgon och bestämma definitivt!! Hjäälp... Vad har jag gjort??
    TIPS?? RÅD?? FUNDERINGAR?? hjälp mig!!!Känner att det är så långt med en månad som jag drog till med, men är det inte bara så att skickar jag dit honom en vecka så är det ju jättespännande iallafall?? Han har inte en chans att tröttna eller längta hem då ju...
    samtidigt..en månad utan honom blir jobbig...men skiljer vi oss så blir det ju ett helt liv utan honom så det är väl lika bra att vänja sig.Jag kan fortfarande säga att han inte får åka....men hjälper eller stjälper det??


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-10 18:37
    uppdaterar:)
    Efter att ha läst era kommentarer höll jag fast vid vad jag sagt.Han var ju iallafall påväg så jag hade inget att förlora.NU vet jag om det var rätt beslut eller ej...DET VAR RÄTT!!!! För 3 dagar innan han skulle åka insåg han vad han var på väg att göra, vad som var påväg att hända...och ångrade sig. Vi försöker att hitta tillbaka till varandra..och det känns fantastiskt.Detta kommer vi att klara. Vi kommer nog aldrig att slarva bort varandra igen i vardagstrisess och vardag...VI får se till att denna hemska kris faktiskt inte var i onödan utan att vi lärde oss massor.
    Evigt tacksam att jag stod fast vid detta..hade han flyttat och ångrat sig så hade vi ju fått dragit in barnen i detta hemska...nu är de lyckligt ovetande, även om de såklart märkt att något vart på tok...
    Tack alla för svar...det slutade såå mycket lyckligare än jag vågat tro!!hade väl på sin häjd vågat fantisera om att han skulle komma hem efter en vecka...men såhär!!!glad,glad,glad:)
  • Svar på tråden behöver snabba svar.Gör jag rädd som skickar mannen till älskarinnan..:(. ???ångest!
  • Therese6699

    Jag tänker så här......
    Om jag ska vara helt objektiv i det här så tror jag att ditt resonemang är det rätta om du nu vill ha tillbaka honom. Det är nog enda sättet att möjligtvis få honom att tänka om.

    MEN, klarar du av att ta tillbaka honom efter allt det här? Då menar jag inte bara lättnaden över att ha någon där hemma igen och att barnen har en "tryggare" familjeformation. Utan klarar du av att inte älta detta och må dåligt under en massa av år?

    /Therese

  • Dalton

    Om det känns rätt för dig i detta kaos så är det ju rätt.
    Jag skulle dock inte sätta något som helst hopp till att han kommer tillbaka. Han säger att känslorna för dig är borta, han är nyförälskad.
    Jag tänker lite som att du lurar dig själv när du ger honom tillåtelse att åka till henne. Han hade ju åkt ändå. Att säga att du skickar iväg hnom är bara ett sätt att låtsas att du har kontroll och att er relation fortfarande existerar.

  • Therese6699

    Jag har förresten en kompis som har varit igenom exakt samma sak.
    Hon valde ungefär ditt alternativ, alltså backa tillbaka och låta honom tänka.
    Men hon har haft det jobbigt väldigt många gånger sedan dom blev tillsammans igen och jag är inte alltid säker på att hon gjorde det bästa... alltså att "ta tillbaka honom". För det är så jag ser det. Han är inte värd att vara tillsammans med dig.

    /T

  • Tow2Mater
    Anonym (rädd) skrev 2011-04-01 18:17:14 följande:

    Eller reserar jag allt nu(för hoppet finns ju alltid att han skall ångra sig här hemma med mig och se vad han har..) hon hade ju kunnat tröttna på att vänta på honom om det dröjer att få lägenheten)


    De flesta "andra" kvinnor kan vänta i år, så chansen att hon skulle tröttna på att vänta är liten om det inte handlar om år innan han hittar lght. Männen brukar ha en förmåga att uppmuntra lång väntan också på olika sätt. Av de val du har, låter det som du gör rätt.
  • Anonym

    Jag tycker det var bra sagt! :) Då får ni båda känna vad ni verkligen vill. Och du kanske hinner känna att du faktiskt klarar dej utan han!

  • Tow2Mater
    Therese6699 skrev 2011-04-01 18:24:41 följande:
    Han är inte värd att vara tillsammans med dig.
    Men ibland försöker man ju göra val som prioriterar barnen först, om man kan lösa det andra någotsånär.
  • Therese6699

    Pen, jo det var precis därför han stannade kvar. Det var jag som pratade med båda och fick honom att tänka om bara för att min kompis ville det. Skälet när jag pratade med honom var förstås att tänka på barnen. Men jag vet inte om det är värt en människa psykiska hälsa. Nu vet jag inte hur gamla barnen är i det här förhållandet.

    Men om man sköter skiljsmässan snyggt så är jag inte helt säker på att det alltid är det sämsta alternativet.

    /therese

  • Anonym

    jag tror det är en bra idé. Det ger inte bara honom betänketid, utan även dig. Du har en hel månad att leva ensam med barnen, ta hand om allt, kanske inse att du faktiskt klarar dig utan honom och mår bättre utan honom, så att oavsett om han vill tillbaka sedan eller ej så är du stark i dig själv. Kanske du inte ens vill ha tillbaka honom om han vill det?
    Men gå inte och älta och hoppas på att han kommer tillbaka, ta tillfället i akt och känn på ensamståendelivet "på riktigt" eftersom det kan vara det som väntar efteråt. Fixa i hemmet som DU vill ha det, skaffa barnvakt och gå ut med några tjejpolare som singel, ordna DITT liv och tänk bara på dig själv (och barnen då) men inkludera inte honom i några planer eller framtidsplaner alls. För din egen skull.

  • Anonym

    Jag tycker det var mycket storsint av dig och förstår att du är rädd.

    Min man släppte iväg mig till min inte så hemliga älskare fullt medveten om vad som hände.

    Jag kom hem igen...jag älskar min man

  • Maria33

    You are worth loving, you are precious and with a heart like yours..giving that opportunity to your husband, to think like that...he's a FOOL for leaving you, he don't realise what a diamond he has for a wife, he should be sooo happy and proud and never leave you or forsake you!

    God bless you and yours, Jesus loves greater then no man can ever love you..he will love even if you don't love him back..no husband, no friend or family never wants to spend time with us every minute of the day..but Jesus wants that, that's how much he loves you..when you cry, he cries..when you laugh, he laugh..when you morn, he morn...He will never forsake you for his love for you is perfect!

    Have a beautiful day! I'm praying for you that Jesus should change his heart and make him see what a precious woman he has, I pray that the love of God shall bless and fill your marriage and that you shall become a strong family..May God bind you together and guide you both in your hearts in his true love! Jesus make a miracle! Amen Skrattande{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden behöver snabba svar.Gör jag rädd som skickar mannen till älskarinnan..:(. ???ångest!