Hur gör man stuvad potatis och vad ha till?
Blev så sugen på stuvad potatis men hittar inget recept.
Nån som även har tips på vad man kan ha för gott till??
Blev så sugen på stuvad potatis men hittar inget recept.
Nån som även har tips på vad man kan ha för gott till??
Rimmad eller gravad lax! Eller rökt kött av något slag.
skala och tärna potatisen i små bitar bryn den lite i margarin och sen häller du i mjölk så att det nästan täcker potatisen helt och låter puttra tills det är klart Vi brukar ha stekt falukorv eller fläskkotletter till.
Isterband har man till här i småland Fast det gillar du kanske inte?
Ska potatisen vara rå när man har den i mjölken?
Jag håller med Nadjis, ett par schyssta Isterband är inte bara gott utan Gudomligt! Mmmmm!
(Fast jag har så uselt tålamod; köper stuvad potatis på plastkorv och kryddar upp det lite själv)
Jag brukar göra så här:
Skala och skiva potatisen, koka den, bort med vattnet och i imed mjölk red sen av den med mjöl, salta och peppra!!
Du kan göra med kokt potatis det gör alltid jag. Jag brukar göra en vanlig vitsås som jag sen lägger i skivad kokt potatis i och dill. Lax är väl godast till, men även isterband. fast jag tycker man kan äta dte mesta till. Stekt korv och fläsk tex.
isterband o dillstuvad potatis o så rödbetor bredvid.. *smarrigt*
Tror man kan göra stuvad potatis på olika sätt... själv brukar jag
dela den i så stora delar jag vill ha o koka den o göra en färdig sås
som jag sen häller över så det blir som en enda röra..
man kan ju även göra om man har överbliven kokt potatis....
sen finns det recept när man ska ha i potatisen rå också... så det gör man
som man vill..
Lycka till!
Man kan göra råstuvad potatis, men jag brukar köra med kokt kall potatis. Det är bara att göra en mjölksås, typ bechamel och ha i potatisen och puttra tills allt är hett. Reda av till lagom konsistens. Mycket salt och peppar ska det vara och även en nypa socker. Godaste potatisen är dillstuvad, så jag har i lite dill mot slutet.
Till ska det naturligtvis vara isterband och rödbetor, men för isterbandshatare (konstiga människor ) så funkar även en baconlindad frukostkorv bra!
Jag gör den på rå potatis