• Julies

Varför får hon inget hår? (2,5 år)

Vår dotter är 2,5 år nu och har nästan inget hår på huvudet. Hon har långa ögonfransar och man ser ögonbrynen även om de är ljusa. Men på huvudet har hon fortfarande inte fått mycket mer hår än som nyfödd. Jag har oroat mig länge över detta och tänkt att snart kommer det men hon är ju som sagt 2,5 år nu och ser fortf ut som en bebis! Många tar henne för mycket yngre än vad hon är pga detta.
    Jag vet att detta är ett "löjligt" problem jämförelse med vad andra föräldrar och barn går igenom men jag tar tacksamt emot svar från föräldrar som har/haft barn med väldigt lite och mycket långsamtväxande hår!
    (Hon är frisk fö)

• Svar på tråden Varför får hon inget hår? (2,5 år)
  • Blå mosaik

Hej!

jag själv var nästan hårlös till jag var 3 år gammal och hade till jag var 5 år gammal väldigt tunt bebishår men när jag var 10 hade jag helt vanligt hår och det växer som gräs sen dess .

Jag fick aldrig någon förklaring så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att det har funnits barn som din dotter som har helt vanligt hår senare i livet. 

• iser

Jag var typ flint tills jag var fyra och därefter så hade jag genomskinligt tunt blont hår. Typiskt skandinaviskt hår. Min dotter har också väldigt lite hår. Det kommer såsmåningom. En vän till mig har en dotter som hade väldigt dåligt med hår i treårsåldern. Hon hade skorv väldigt länge och när de bahandlade skorven växte håret bättre. Jag vet inte om det var en slump.

• principessan

De jag känner som knappt hade hår alls som barn har det finaste håret i vuxen ålder!! Och är det inte så att om man blir rödhårig så brukar det komma senare!? Kan ha fel.

• MissAdelaide

Jag själv var nästan helt kal tills jag var 3 år sen tog det fart. Min son hade väldigt lite och tunnt hår tills han var närmare 3 år. Sen började det växa hur fort som helst. Vår dotter har precis fyllt 3 och har inte jättemycket hår direkt. Hoppas på att det bli lite fylligare snart.
    Oroa dig inte, det tar nog fart snart.

• Flickan och kråkan

Mina har inte varit så tidiga med hår......lååååånga ögonfransar . Yngsta fyller 2 år snart och han var verkligen blankkal en bit över året, sedan började han bli lätt fjunig . Nu är det väldigt tunt, väldigt ljust. Ja ja, det kommer väl. Storebror är över 3 år och har en rejäl kaluffs. På honom kom det tidigare, men ändå rätt sent i jämförelse med många andra. Antar att det är genetiskt.

• pluvdo

En jag kände fick inte ordentligt med hår förrns hon var typ 10 år eller något. Tror det är väldigt ovanligt att man aldrig får något hår, men tydligen kan det dröja en del för vissa.

• Busbellan

Min son var så gott som kal på huvudet tills han var nästan 4 år
    Sen började det komma tunnt fjun, tog ett bra tag till innan han hade fått hår ordentligt överallt på huvudet.
    Nu är han 7 år och har riktigt tjockt hår

Mamma till Nora, August och Ella
  • liah86

min lilla flicka på 3 år har kort tunt och mjukt hår. det växer mest i nacken men vi klipper håret ibland på henne eftersom det växer ojämt. hennes pappa har afrohår och själv har jag riktigt tjockt hår

tror inte det håret hon har nu är det hon kommer ha sen

• liah86

min dotter har dessutom fortfarande mycket mer hår uppe på huvudet än på sidorna, precis som när hon var bebis

Svar på tråden Varför får hon inget hår? (2,5 år)