Duschvattnet ändrar temperatur jämt!
Jag och sambon flyttade just in i en bostadsrätt från 90-talet och allt var frid och fröjd. Tills den första duschen.
Vattnet är antingen svalt eller kokhett när man sätter på vattnet i duschen, och man får vrida temperaturvredet långt innan temperaturen ändras, det tar kanske en minut. Så duschar man i kanske två minuter, och helt plötsligt blir vattnet kokhett. Verkligen så varmt att man bränner sönder sig, och man får lirka med temperaturvredet igen. Vrida lite kallare, ingen skillnad, lite kallare, ingen skillnad, till sist (efter att ha lirkat i ytterligare en minut) så har man nått det kallaste det går, men vattnet ändrar ändå inte temperatur utan är fortfarande kokhett. Sen blir det lite kallare och det går att duscha igen, när det blir för kallt vrider man tillbaka till "lagom" och det är lagom ett tag. Sen efter två minuter så bara BAM, så blir vattnet antingen kokhet eller iskallt igen och man får börja om, vrida och vrida och vrida tills det tar stopp men det tar ändå bra lång tid innan temperaturen ändras, och när den är "lagom" så ändras den plötsligt av sig själv istället.
Är såååå sur på det här spenderar mer tid med att huttra i duschen medan jag försöker göra vattnet användbart, än jag spenderar I vattnet. Är det här nåt vi måste leva med eller går det att ordna (på ett inte alltför dyrt sätt)? Måste hela duschen bytas eller nåt? Ska jag fråga hyresväden?