• far

Ja, så kan det gå.....När idioterna krigar.

För alla som krigar, är just idioter.
    Inget ont om upprören i arabländerna, de ha rätt till sin frihet!

Men det var inte så värst länge sedan man fick läsa att en eller flera? svenska soldater, placerade i Afghanistan, uttryckte att de var stolta när de kunde döda en afghan?? Har googlat som en dåre (?) efter artikeln, men den verkar bortblåst från nätet.

Och så denna:

www.aftonbladet.se/nyheter/article12818975.ab

Jag beklagar verkligen sorgen, men VARFÖR åker "våra pojkar" dit?? Kanske för att döda afghaner? Ja, fortsätt kriga, ni totalidioter, varför överhuvudet stödja svensk vapen industri?? Vad i H.... håller ni på med? Tycker ni att det rent av är lite spännande med "krig irl?" Bevara mig väl, Må Gud förlåta er....

Varför inte göra UPPRÖR mot krig istället? Massiva demonstrationer? Så vi kan låta naturkatastroferna sköta ballansen? Eller är dödandet människor emellan, just en del av "den balansen"? En politisk åtgärd?

Tänk på alla små barn som blir dödade och lemlästade när ni leker krig! Tänk på alla djurarter som blir hotade... Det finns inga andra varelser som dödar som "vi".Kräks

pacifisten
  • Svar på tråden Ja, så kan det gå.....När idioterna krigar.
  • far

Nej, trodde väl det......att detta är tabu.

• Parenthood

Är det ok att försvara sig med vapen om man blir attackerad med vapen, tycker du?

• far

och dessutom, är det nog bara "insekter", som överstiger antalet  av "icke hotade varelser", men då bara specifika arter, som flugor, kackerlackor, löss, loppor..... Många fjärilar är utrotningshotade, de finns inte så gott om honungsbin och humlor, nyckelpigor se jag sällan, och även om dagmaskar inte är en insekt, så har jag inte sett en enda på en regnvåt trottoar, på flera år...Därför att även daggmasken skall säljas....Kräks

• thomas55

Ja vi borde sända ner våra soldater obeväpnade med blommor och kakor ...

• Anton Chigurh
    thomas55 skrev 2011-09-06 11:06:34 följande:
    Ja vi borde sända ner våra soldater obeväpnade med blommor och kakor ...
    Precis, Talibanerna har ju skrivit på ett kontrakt som förbjuder dom att ge sig på obeväpnad trupp. Och dom följer ju ingångna kontrakt slaviskt, inte en oskyldig död så långt ögat kan nå.

Bra förslag, Far, vi demonstrerar, sånt gör intryck på Talibaner och al-Qa'ida, dom kommer lämna in medlemskorten till sina föreningar omedelbart. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • far

Ha, ha, god jul på er alla, denna tråden hade jag glömt, men jag tycker ändå "krig", är så totalt intelligensbefriat, och att det inte finns "andra" sätt är ju för bedrövligt. Men kom inte och påstå att vi är ett dugg bättre en talibanerna!Baby

• Anton Chigurh
    far skrev 2011-12-23 15:13:10 följande:
    Ha, ha, god jul på er alla, denna tråden hade jag glömt, men jag tycker ändå "krig", är så totalt intelligensbefriat, och att det inte finns "andra" sätt är ju för bedrövligt. Men kom inte och påstå att vi är ett dugg bättre en talibanerna!Baby
    Nädå, det är vi verkligen inte, eftersom vi spränger flickskolor åt helvete och  slänger koncentrerad Svavelsyra i ansiktet på tjejerna som iaf försöker lära sig att läsa. 

Och gobbar utan skägg skall fan pryglas. Ordentligt. 

Visst fan har du rätt, Far lelle, vi är inte ett jävla dugg bättre än talibanerna. 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • 100kgpappa

Jag tycker "Far" kan åka ner till Afghanistan med ett plackat där han talar om att Taibanerna är idioter, då ger de nog upp och plockar fram rakhyveln...

Kom ut i verkligheten för fan, tycker du det var fel av de allierade att landstiga i Normandie också eller, för det blev ju faktiskt mer krig av det än om man låtit herr Hitler fortsätta med sitt utrotningsprojekt, passivitet är tydligen ditt ledord.
    Antar att du känner dig nöjd med att ingen grep in i Rwoanda så att ett folkmord kunde ske! Där har västvärlden nått att skämmas över, men det ironiska är att hade vi gjort det hade det var feta demonstrationer mot NATO/USA som angriper stackars afrikaner, men se hur bra det gick när man bara tittar på, de 800 000 Tutsierna hade nog gärna sett lite hjälp från väst när de blev hackade i småbitar!

Nä, krig bör man undvika, men när det finns folk som inte kan försvara sig är det vår skyldighet att hjälpa dom som inte kan det. för övrigt är det inte krig i Afghanistan, krig innebär att minst 2 stater har väpnad konflikt. I Afghanistan finns det en beväpnad och ytterst våldsbenägen minoritet som försöker påtvinga sin vilja på vanligt folk som bara vill leva i fred, det vi gör där är att stötta den Afghanska staten med att få bukt på denna minoritet, vilket de inte kan hantera själva ännu, men utveckling går framåt och inom några år kommer förmodligen Afghanerna själva att kunna ta hand om sina interna problem. Ju förr desto bättre, men de är inte där ännu.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
Svar på tråden Ja, så kan det gå.....När idioterna krigar.