• Lill Gumman

Hjälp hjälp!!!! Njursten??

Hej.
    Måste rådfråga er!!!

I tis-ons när jag var på toa och kissade kom de lite lite blod när jag torkade mig. En pirrig, inte ond känsla kom efter varje gång ja kissat.
    I torsdag var de inge mer blod men pirrkänslan var kvar.
    Idag började jag fundera på om jag var förstoppad eller något så därav känslan men nu på kvällen (fredag) börja jag få ont i höger sida långt ner mot höfterna.

Vaknade halv 3 pga dottern och hade då ont i magen som mens värk så långt ner. Och hela ryggen där bak typ njurarna.
    Jag kissar mycket oftare och har nu tagit 2 alvedon för att lindra.
    Jag har inte lika ont om jag halvligger i sängen. Men lägger jag mig så känns de regält.

Råd, vad kan vara fel?!?!?!

Mamma till Oliver född 050503 & Natalie 061126
  • Svar på tråden Hjälp hjälp!!!! Njursten??
  • Anonym (*)

Tycker det låter mer som urinvägsinfektion eller liknande. Har du njursten kan jag garantera dig att du har en sådan fruktansvärd smärta att du inte skulle kunna sitta här och skriva utan vill in till akuten för att då morfin. Man brukar även ha svårt för att kissa då det sitter en sten i urinröret. (men det behöver inte vara så)

Nej, har haft njursten flera gånger och det gör fruktansvärt ont.

• Lumo

Låter som urinvägsinfektion. Googla det o besök läkaren om det blir outhärdligt eller inte går över på nån dag. Drick mängder teanbärsjuice!

• Amazina

Låter som UVI med pyelonefrit, dvs njurbäckeninflammation. Du behöver antibiotika. Sök läkare idag!

• Lumo

Precis, tranbärsjuice o andra sura drycker. Även brustablett med c-vit, en om dagen ska visst hjälpa!

• crossfit

Njurbäckeninflammation ska inte behandlas med sura drycker utan antibiotika

• Ickepicke

Hej, hur har det gått för dig? Har haft samma problem, visade sig vara njurstas, så har u fått en kateter i hö njure för att underlätta trycket.... Inge skönt...
    Jag är gravid i v 29 O katetern skall sitta kvar till efter förlossningen! :/
    Söker de med kanske lite samma erfarenheter!
    Hur som så hoppas ajg att din smärta givit med sig! =) 

Svar på tråden Hjälp hjälp!!!! Njursten??