• lillsnurpan

Har ni köpt vårskor än, vilka är bäst just nu, hur många skor till vår/sommar köper ni per barn?

Vilka vårskor är bäst just nu, hur många vår/sommarskor får era barn? De har fodrade gummistövlar just nu, men vill ha en lite kraftigare känga nu eller vad är bäst just nu, vad har ni köpt?

• Svar på tråden Har ni köpt vårskor än, vilka är bäst just nu, hur många skor till vår/sommar köper ni per barn?
  • crazy mom

Jag kommer köpa på skopunkten. Inte bästa kvaliteten men mina kids sliter rejält oavsett märke =)   Dessutom blir det bra rabatt om man köper mycket där.

1 gummistövlar ev. 2 då det är skönt att ha ett par på dagis
    1 joggingskor
    1 remsandaler
    1 foppatofflor

Ungefär en sån här uppsättning blir det per barn.

• lillsnurpan

Tack crazy mom, jag har alltid köpt skor på skopunkten förut men de håller aldrig, så nu har jag gått över till att alltid köpa på din sko gillar dem bättre kvalité men givetvis dyrare!
    Några fler, vad har ni köpt för vårskor, hur många?

• Nyfiken gul

här kommer det bli lite grövre typ av sportsko när det blir lite torrare väder ute.  som fortfarande håller lite värme.

sen blir det vanliga gympaskor som varvas med sandaler.

Här köper jag skor på Eurosko och Skokanonen.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hannajo
    crazy mom skrev 2011-04-02 10:27:11 följande:
    Jag kommer köpa på skopunkten. Inte bästa kvaliteten men mina kids sliter rejält oavsett märke =)   Dessutom blir det bra rabatt om man köper mycket där.

1 gummistövlar ev. 2 då det är skönt att ha ett par på dagis
    1 joggingskor
    1 remsandaler
    1 foppatofflor

Ungefär en sån här uppsättning blir det per barn.
    Så gör jag också!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Lexxxie

Ett par Viking gortex sportsko
    Ett par gummistövlar Tretorn
    En par sportsandaler Viking
    Samt innersulor till alla
    Dessa tre till dagis

Sen blir det skrid några vardagsskor typ ballerina, Foppa tofflor och Allstars.

Jag är dock väldigt petig med kvalitet och bra stöd för fötterna samt att dottern är ute med dagis 3 h varje dag oavsett väder.

• Woodgrove

Till vår dotter som blir 4 i sommar har vi köpt:

* fodrade gummistövlar (hade samma par i höstas) (Tretorn)
    * gummistövlar (hade samma par i höstas) (POP)
    * fodrade vår/höst kängor (Kavat)
    * låga promenadskor (Kavat)
    * höga promenadskor (Kavat)
    * ballerinaskor (Kavat)
    * 2 par Crocs  (Crocs)

• Flickan och kråkan

Vi ser till att ha ett par riktigt bra vår-/höstskor av typ grövre joggingvariant med gore-tex. Sedan kör vi på lite tunnar joggingskor, sandaler etc. som passar våra barns fötte´.....har varit väldigt nöjda med "rådis" som inte är någon dyr sko.

Har en snart 2-åring och en på 3 år.

• alvide

Ett par halvhöga goretex skor tycker jag är det ultimata. T ex Tretorn Hockeyboot eller ett par Viking Sparrow Mid (den högre varianten). Sen tror jag Superfit har något liknande och Stadium har ett par i märket Adidas med goretex.

• Linda1976

Köpt ett par Reebok sneakers med blink i sulorna. Ugly, men dottern älskar dem.

Sen blir det väl:

Remsandaler, ECCO
    Täckta sandaler, ECCO
    2 par sneakers till att variera med och matcha m kläderna. Förhoppningsvis hittar jag snygga Nike, Reebok eller Adidas. 
    Förmodligen kommer vi väl att köpa några Vincent-sommarskor av nåt slag.

Dottern har även ett par Kitty-Crocs som kommer att passa i sommar, hoppas jag. 

Fram tills det blir sneakersväder får hon ha sina halvhöga ECCOkängor som är tunnfodrade.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Woodgrove
    Woodgrove skrev 2011-04-02 12:03:20 följande:
    Till vår dotter som blir 4 i sommar har vi köpt:

* fodrade gummistövlar (hade samma par i höstas) (Tretorn)
    * gummistövlar (hade samma par i höstas) (POP)
    * fodrade vår/höst kängor (Kavat)
    * låga promenadskor (Kavat)
    * höga promenadskor (Kavat)
    * ballerinaskor (Kavat)
    * 2 par Crocs  (Crocs)

Vi har ett par goretex från Viking också. 
  • Nemiia

Vi har köpt gympaskor och lite senare blir det väl ett par sandler. Dottern har dock fortfarande kavatkängorna på dagis nu när det är blött. Hon har ett par fodrade gummistövlar men dom är någon storlek för stora. Köper väl ett par vanliga gummistövlar också när det blir lite varmare.

Svar på tråden Har ni köpt vårskor än, vilka är bäst just nu, hur många skor till vår/sommar köper ni per barn?