• Kebnekaisa

OOONT i en icke trasig tand. Gud vad den ilar! ...så det gör ont i hela käften snart!

Det ÄR så HIMLA jobbigt!!!!
    Stackars Kebnekaisa! Har ju haft problem med il:andet under hela hösten, och inte kunnat ta med tandtråd där.
    Undersökningen sist hos tandläkaren (med röntgen) visade, inga hål.

MEN VAD sjutton kan det vara,då????

Nu strålar värken ut i hela käken, och tänderna bredvid har börjat ömma.
    Senaste dygnet har jag fått ta alvedon, och NU, ÖMMAR det så, att jag inte ens kan tugga på den sidan.

Ska till tandläkaren på onsdag.

Men vad sjutton kan det vara????? Kan det vara plastfyllningen??? Kan det vara bakterier (fast man inte har hål)??????

• Svar på tråden OOONT i en icke trasig tand. Gud vad den ilar! ...så det gör ont i hela käften snart!
  • Franzi

Ajajaj...vad jobbigt!!! Stackars dig!
    Det later ju nästan som om du har en inflammerad tand(Detta kan man inte SE utifran)
    Hoppas att allt ordnar sig snabbt!

• Wilja

Jag hade ilningar o så, som gjorde jätteont när jag bet ihop, o jag hade inflammerad tandhals (eller nå)

Fick bara rådet att byta tandkräm till en Sensitive-modell och så la dom på nån gele på tandköttet.

• Kebnekaisa

Tack Franzi!
    Så den kan vara inflammerad utan att det är hål i den?
    Jo förresten, DET har jag ju haft förr, Men SÅ är det inte nu.
    Inget rött, inflammerat, tandkött som blöder. Nej, Det är inte så!

• Kebnekaisa

Jag smetade faktiskt på Sensodyne tandkräm igår (eller vad den heter), Det ÄR det råd jag fått tidigare av tandläkaren!

• Sandreli

har du testat corsodyl gel? Den dödar ju eventuella bacilusker rätt bra...

• Kebnekaisa

Även en ny bettskena (har en gammal som inte funkar), är något jag tänker på att man ska köpa (fixa fram, hos tandläkaren),
    Men det ÄR ju bara. på ENA sidan (utstrålande från den här tanden) som smärtan NU härstammar!

• Kebnekaisa

Näe, inte det där corsodyl.
    Är det mot inflammerat tandkött alltså?

• Kebnekaisa

Ja, just det.

Jag har ju inte tagit med tandtråden där, på hela hösten DELS för att det ilar och DELS för att tandläkaren tyckte att jag hade för lång tandhals (jag hade tagit där för mycket, med tandtråd), men nu kanske det då kan vara inflammerat, av att jag inte tagit där med tandtråd, på så länge????

(Det ilar SÅ HIMLANS, så jag KAN inte dra med tandtråden där!)

• skuggan av framtiden

När jag kom till tandläkaren för att jag hade ont i en specefik tand visade sig att jag hade hål i en annan tand.
    Tänderna är som ett julgransljus som löper längst munnen och man kan ha ont i en tand och hål i en annan.
    Nerverna är sammankopplade på någor sätt.

• Meli

Stackars. fy vad jobbigt. Jättekonstigt att det inte fanns hål.....kan de inte ha missat ett hål, för det låter ju som hål....
    Hoppas det löser sig på ons.

Kram

Svar på tråden OOONT i en icke trasig tand. Gud vad den ilar! ...så det gör ont i hela käften snart!