Dubbla hyror första månaden?
måste man betala det?? Eller hur är de??
Hur har man råd med det?? det blir ju ca 8000 ju.. plus flytta kostnad.. ska flytta 25 mil..
måste man betala det?? Eller hur är de??
Hur har man råd med det?? det blir ju ca 8000 ju.. plus flytta kostnad.. ska flytta 25 mil..
Menar du som en deposition eller att du har två lägenheter, den gamla och den nya, medan du flyttar?
Deposition är inte så ovanligt, i alla fall hos privata fastighetsvärdar.
Varför ska du det?
när jag hyre en lägenhet förut fick jag betala dubbla hyror första månaden.. och sen ingen alls den sista månaden...
Vad skumt, det har jag aldrig varit med om. Man betalar väl hyra i förskott?
men om man flyttar in den 1.a?? när betalar man då första hyran??
den sista månaden innan betalar man den nya hyran.
Hyran betalas väl alltid i förväg? Så om du flyttar in den 1:e ska hyran för den månaden vara betald den siste i månaden innan.
En del gånger betalas dubbel hyra när man hyr andra gånger inte. Hör med det bostadsbolag du ska hyra av hur de gör!
Kan ni inte försöka hyra ut den gamla lgh tidigare isf slipper ni kanske 2 hyror??
vi bor i villa och ska sälja den...
När man skriver papprena efter man sålt huset så bestämmer ni tidigaste tillträdelsedagen för köparen för att ni slippa dubbla hyror. Men allt sånt hjälper väl mäklaren och banken till med.
Vi betalar dubbelt i 3 månader då vi bor i radhus samtidigt som vi renoverar vårat nyinköpta hus... Inte så kul, men värt pengarna, då det ser ut som en byggplats i huset!
Det ordnar sig! Det handlar ju bara om en månad á 8000 kr, eller hur?!
//VLF