• Makka Pakka

Vilket namn - Pojke - SVÅRT!

Maken och jag kan inte komma överens aaaaaaaaaaaaaaallllllllsssssssssss!

Vi gillar både gamla, nya, moderna, ovanliga och vanliga namn.. men kan inte enas om EN!
    Dessa namn är några på vår lista. Vissa är mina favvo och de andra makens..

Vilken tycker ni mest om?

Andra förslag? Men vi har lite kriterier: namnet ska inte innehålla X Y W Ä Ö Å Q och det ska inte finnas dubblabokstäver (mannens önskemål) som t.ex. Eddie. Det ska också vara hyfsat kort då vårt efternamn är långt (13 bokstäver) och tyskt. Lätt?!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-02 12:00
    Maken var också väldigt inne på ZLATAN men där satte jag stopp!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn - Pojke - SVÅRT!
  • buffybus

Alltid svårt o finns ingen annan som kan hjälpa egentligen. Alla dem namnen du nämner tycker jag personligen inte om. Men röstade ludvig för det låter mest normalt. Men sån e jag! Bättre ni snackar ihop er. Försök sålla ner dem lite :) jätte svårt jag vet

André -08 & Emma -09
  • FruG

Jag gillar Ludvig bäst av de du skrev här ovan.
    Vi väntar en pojke och har haft Ludvig på vår lista men igår verkade det som vi faktiskt kunde bestämma oss för ett namn. För oss blir det Charlie till lillebror i magen, storebror heter Eddie.

Dino gillade jag inte men däremot har jag själv vart inne på Tino, men det har min sambo sagt nej till.

• April barn

Klart Ludvig utav alternativen, jag gillar även Marcus (som min son heter Tungan ute), Elias, Oliver, Mattias, Simon, Robin :)

• Diao

Ludvig av era förslag, men jag tycker Ludwig är finare...

Emil, Oscar, Tore, Robin, Gabriel, Axel, Zacharias, Kevin, Isak, Eliot, Jonah, Nino, Moses, Noah, Mino, Elmo? 

Young and blonde - what else can go wrong? ebbasbebis.blogg.se
  • violatricolor

Har ni fler barn eller planerar ni fler? Då kan det vara värt att fundera lite på syskonkombinationer så att ni inte väljer ett namn som är svårt att hitta namn som passar ihop med. Tänk också på att det är fint om det passar ihio med ert efternamn.

Ett tips är denna länk om du inte redan tittat där: http://vallingtrasket.se/finnanamnindex.html (avancerad sök är väldigt bra)

Förslag: Vilhelm, Einar, Ivar, Love, Alve, Konrad.

• trasselsudd

Jag röstade på Dino för det var mitt och sambons favoritpojknamn under flera år.
    Sedan skaffade vi oss Vide som favoritnamn och det är också det som vår 1,5-åriga son heter.

Mamma till Cilla -05 och Vide -09
  • Tjatte

Det var nog första gången jag hört om någon som inte gillar dubbelbokstäver! Varför inte? Hur är det meningen att Alan ska uttalas? Som Allan eller Aalan?

• Dixie

jag röstade på Ludvig - det enda namnet på listan jag tyckte om - men det riskerar ju att bli Ludde, och det är ju sådär fint + att det har dubbelbokstäver !

• Makka Pakka

Tack för alla svar! Ser att Ludvig leder..

Men svärfar sa i lördags att han inte vill att pojken får hans pappas namn.. han, personligen, tycker inte det är fint 
    Obestämd och var redan emot det när det kom som förslag när min make föddes. Gaaah! Där försvann min favorit!

Ja, vi får snacka ihop oss.. Maken och svärfar har nästan bestämt sig för Dino.. själv är jag tveksamt.. passar bra ihop med efternamnet samt sonens namn meeen.. är det inte lite av en hundnamn????

Andra namn som jag gillar som ni har gett som förslag är: Emil, Isak, Milo, Ivar, Levi.. ska pitcha dom för maken!

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Ringtail
    Makka Pakka skrev 2011-04-18 08:37:40 följande:
    Ja, vi får snacka ihop oss.. Maken och svärfar har nästan bestämt sig för Dino.. själv är jag tveksamt.. passar bra ihop med efternamnet samt sonens namn meeen.. är det inte lite av en hundnamn????
    Dino är ett hundnamn, ja. Eller något annat husdjur. Obestämd Varför vill de ha just det namnet? Be dem föreställa sig sonen som vuxen, seriös 40-åring och fundera över om "Dino" är ett så himla bra val.
  • KlasKristian

Ivan är världens bästa namn, välj det (ja, jag är sen men det skiter jag i).

Här kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
Svar på tråden Vilket namn - Pojke - SVÅRT!