vittra skrev 2011-04-03 16:54:05 följande:
Jo dessa biverkningar fick vi veta om på bvc också och framförallt oförklarligt gråt tror jag var rätt vanligt. Men det är ju ett ganska stort steg mellan kortvariga biverkningar av det slaget och att börja tala om en total personlighetsförändring! Däremot sker ju helt klart en personlighetsförändring kring 1½ år eftersom det är en mycket omfattande utvecklingsfas då. Sen om man hellre väljer att dra kopplingar till vaccinet och beskylla åldersrelaterade beteenden på det, eller om man hellre väljer att skylla även eventuella biverkningar på utvecklingsfasen, det får väl stå för var och en. Det är fortfarande fakta att barnet förändras mycket i den här åldern och barnet är ju på väg att utveckla ett själv vilket naturligtvis innebär stora förändringar i hela barnets personlighet.
Nej absolut, det skrev jag lite tidigare också att det var dumt att uttrycka att det var en total personlighetsförändring eftersom den inte pågått ens en vecka ;) Var bara väldigt frustrerad när jag skrev!
Sen är den här åldern är absolut hemsk för dom små stackarna, särskilt för min som snackar och snackar men ingen förstår :) Men jag har varit med om den en gång tidigare och då kom det inte lika plötligt och lika omfattande som det varit, men nu har det lugnat ner sig!
Både i natt och idag har hon iallafall varit sig själv, verkade få ont vid lunch och fick då alvedon och blev som vanligt :) Hoppas det håller i sig så hon är pigg och glad nog för att gå till dagis imorgon!
Så jag hoppas att det var biverkan/öroninflammation som orsakade det så att det är övergående för nu iallafall, sen får jag nog tampas med både det ena och det andra affektutbrottet en tid framöver ändå :)
vittra skrev 2011-04-03 16:57:40 följande:
Förövrigt så påverkar ju förmodligen öroninflammationen också mycket, mer eller mindre alla barn blir ju skrikiga när de har ont i öronen och även att det påverkar aptiten negativt.
Några mängder av biverkningar som "vi inte vet om" existerar naturligtvis inte, om man inte ska börja dra upp en massa konspirationsteorier som inte har något som helst vetenskapligt stöd såklart. Men de som struntar i att vaccinera enligt vårt vaccinationsprogram är ofta inte särskilt kritiska när de läser på internet utan tror på allt de läser utan att kolla upp referenser och källor.
Nej jag litar på det svenska vaccinationsprogrammen och mina inlägg var ingen kritik mot vaccinet, min nästa kommer också få det, för att jag tycker att sjukdomarna och de följder dom kan ge är otäckare än vaccinet.