• krillesbrud

2 gudmödrar?

Hej jag och min pojkvän har börjat prata om gudmor och gudfar till barnet vi ska ha i slutet av september.
    Vi har valt hans halv bror som gudfar och gudmor har vi 2 att välja melllan men vi vill gärna ha båda.. Går det ? skulle va kul om någon ville svara :)

• Svar på tråden 2 gudmödrar?
  • enmamma

Man kan ha hur många man vill.
     Läser du inte skvallertidningar om de kunligas dop, de har en hel rad faddrar.

• krillesbrud

Men hur liksom fixar man så de är gudföräldrar? för gudföräldrar är ju till ifall nått skulle hända med de riktiga föräldrarna. åh då måste ju liksom nån veta att de e gudföräldrar ska man skriva papper eller något? hehe första barnet bara 16år allt är rörigt XD

• Nemiia

jag har två gudmödrar/faddrar till min dotter, just för att jag inte kunde välja. Går fin fint :)

• krillesbrud
    Nemiia skrev 2011-04-02 17:42:07 följande:
    jag har två gudmödrar/faddrar till min dotter, just för att jag inte kunde välja. Går fin fint :)
    Okej men hur gör man för att få dom som gudföräldrar när det är dags? ;o
  • 84 Anna
    krillesbrud skrev 2011-04-02 17:40:27 följande:
    Men hur liksom fixar man så de är gudföräldrar? för gudföräldrar är ju till ifall nått skulle hända med de riktiga föräldrarna. åh då måste ju liksom nån veta att de e gudföräldrar ska man skriva papper eller något? hehe första barnet bara 16år allt är rörigt XD
    Det är inget juridiskt åtangande. Det är endast symboliskt. Skulle det hända något med föräldrarna så blir det mest lämpade anhöriga nya vårdnadshavare.
  • krillesbrud
    84 Anna skrev 2011-04-02 17:49:47 följande:
    Det är inget juridiskt åtangande. Det är endast symboliskt. Skulle det hända något med föräldrarna så blir det mest lämpade anhöriga nya vårdnadshavare.

aha tack så mycket =D

Svar på tråden 2 gudmödrar?