• Okara

Hantverkare i Falun

Hej alla Falubor,
    Jag och min man kommer snart flytta till Falun där vi har köpt ett hus i Hosjöstrand.
    Innan vi flyttar in finns det dock en del som behöver fixas och därför undrar vi om någon kan rekommendera några bra hantverkare i Falutrakten. Är i första hand intresserade av att anlita en bra snickare men på lite längre sikt behöver vi även elektriker, rörmokare, målare/tapetserare samt någon som kan fixa vägg- och golvmatta i våtutrymmen.
    TACK PÅ FÖRHAND!

• Svar på tråden Hantverkare i Falun
  • Hallon4

Välkommen till Hosjöstrand!! Ja, vad har vi haft för några... Dala Allbygg tror jag de hette och så några som jag inte minns namnet på.
    Dala Allbyggs ägare bor själv på Hosjöstrand.
    kan ta reda på det andra företaget.

• Hallon4

Vi har anlitat dem för kök , toa nere och takfönsterbyte.
    Vi hade dessutom Skanska Direkt som fixade badrummet uppe efter vattenskada. De var bra men det tog låång tid innan de blev klara. Det var kanske bara otur för oss just då. Andra kunder har kanske inte alls den erfarenheten.
    Vilket  typ av hus har ni köpt?

• Okara

TACK! Vad kul att komma i kontakt med en Hosjöstrandbo!

Vi har köpt ett 1 1/2 plans hus  - knallblått påHosjötrand 47. Flyttar från Ludvika då jag fått en tillsvidaretjänst på Högskolan. Känner egentligen inte till Falun så bra men valde Hosjöstrand eftersom det verkade finnas många barn (har själva en son på 10 månader) och ligger väldigt fint.

Finns dock en del att göra på huset och vi har tidigare haft både bra (snabba, duktiga och tidsrealistiska) och dåliga (tog ut husets enda toastol en fredag eftermiddag och kom sedan inte tillbaka på 3 veckor!!!) erfarenheter av hantverkare - så nu är det rekommendationer som gäller!

• grata

Vi har anlitat BBM i Dalarna för badrumsrenovering med vägg- och golvmatta, har funkat bra.  

• Hallon4

Kallur bygg tror jag att firma heter. Han är snabb och effektiv! Arbetade i annan firma då han gjorde om vårt badrum nere. Blev jättebra och han var väldigt snabb!
    Jag bor också i ett 1½ planshus. Såg ert hus på hemnetFlört
    På sommaren är det jättehärligt här! Bara att gå net och bada när man vill! Kvällsdoppen är ljuvliga!

Svar på tråden Hantverkare i Falun