Bröst bröst å bröst... Kan det vara cancer?
Jag tycker att mina bröst känns konstiga, mest det ena men det andra är inte riktigt som det ska det heller..
Såhär är det;
Brösten har blivit mjukare, slappare eller vad man ska säga inte hängigare när jag står utan ett "flyter" ut mer när jag ligger ner och när jag känner på det så känns det liksom poröst inuti med några knutor lite här och var, lite som en ring runt, förut var bröstet mer fyllt och knutorna kändes då oxå men inte likadant.
Ibland drar huden ihop sig strax utanför vårtgården så det blir en liten ö med tja hopdragen hud eller vad man ska säga, svårt att förklara..
Jag har oxå någon grej i armhålorna, som en hårsäcksinflammation som inte vill gå över...rätt vad det är så poppar det upp igen. Under den ena armen är det konstant.
Det andra bröstet är nästan lika fast mer fyllt och med större grunkor i det. Även här uppstår fenomenet med hopdragen hud som knölar till sig.
Jag ska såklart kontakta sjukvården nästa vecka men helgen är lång och jag skulle vilja veta om någon har det likadant som mig och kanske vet mer vad det kan vara.
Jag skulle vilja veta om någon kan svara, jag orkar inte googla, det är alldeles för mycket info som rumlar runt, bättre att få svar av någon som har varit med om samma sak eller kanske har b-cancer och kan/orkar och vill svara!
Är det vanligt att få cancer i båda brösten samtidigt?
Vart ska jag vända mig för att få snabbast svar, ORKA prata med husläkmott osv.. måste jag?!
Äh jag börjar såhär resten kommer väl!
Tack till alla er som svarar!!!