• Linnea och Hillevi

Vad händer med avbokning av resa som ej är betald?

Undrar vad som brukar gälla om man bokar en resa (som inte ska betalas förens om ca 2 veckor) men sedan innan dess kommer på att man vill avboka? Blir man då skyldig att betala in pengarna ändå?
    Detta gäller Apollo..

Tacksam för svar..!

• Svar på tråden Vad händer med avbokning av resa som ej är betald?
  • Den allsmäktige

Bäst är väl att kontakta Apollo för det korrekta svaret?

• Linnea och Hillevi
    Den allsmäktige skrev 2011-04-02 22:41:39 följande:
    Bäst är väl att kontakta Apollo för det korrekta svaret?
    ja jag vet! men de har stängt nu
  • Tjatte

Om du inte betalar förfaller bokningen.

• Linnea och Hillevi
    Tjatte skrev 2011-04-02 22:57:23 följande:
    Om du inte betalar förfaller bokningen.
    utan någon som helst kostnad alls?
  • Stjärnstoft

Hur längesen är det du bokade? Tror apollo har öppet köp inom femton dagar från lagd beställning.

• Linnea och Hillevi
    Stjärnstoft skrev 2011-04-02 23:02:54 följande:
    Hur längesen är det du bokade? Tror apollo har öppet köp inom femton dagar från lagd beställning.
    Vi har inte gjort bokningen än, men tänkte göra det ikväll då vi är rädda att detta tillfället ska glida oss ur händerna annars. Men mannen vet ej 100 % om han kan få ledigt från jbbet det datumet som vi tänkte åka, därför undrade jag om det gick att boka nu men sedan avboka (utan kostnad) i början av denna veckan då han hunnit kolla av med jobbet ang semester..
  • Tjatte
    Linnea och Hillevi skrev 2011-04-02 22:58:06 följande:
    utan någon som helst kostnad alls?
    Nej, ingen kostnad alls. Jag har bokat flera resor och sedan inte betalat något. Det enda som har hänt är att bokningen avregistrerats.
  • Tjatte

Trevlig resa - förhoppningsvis!

• mia maria

Så länge ni inte har betalat in något så går det alldeles utmärkt att avboka resan utan kostnad! Det är först när den sk bokningsavgiften är inbetald som det kostar en slant att avboka.

Innan dess har man ett par veckors öppet köp, så ni kan lugnt boka eran resa o fundera några dagar

• Mosaik

Det är bara att boka och avboka (oavsett om man valt avbeställningsskydd eller ej), innan de 10 första dagarna och om du inte betalt in något så kan man avboka hur mycket man vill utan kostnad.... Ångerrätt typ smidigt att avboka på hemsidan, gäller de flesta resebolag tror jag...

• Elli47

Jag brukar göra bokningar när jag söker resor och det enda som händer om man inte betalar är att bokningen avregistreras och är ledig att boka för någon annan.

Svar på tråden Vad händer med avbokning av resa som ej är betald?