• elsy

Översättning av namn till Thai??

Hej!
    Jag har frågat innan här men inte fått nåt givande svar =((
    Jag skulle vilja ha hjälp med att översätta mina barns namn till thaibokstäver. Hittar ingen bra sida att göra detta på men kanske finns det nån här som vet nån bra eller nån som kan översätta åt mig?
    Namnen är Lias och Leon.
    Tack snälla!

• Svar på tråden Översättning av namn till Thai??
  • lindala

Testa att gå in på gaddad.se De har ett forum där man ofta får svar på sina frågor om tatueringar. Lycka till

• Bosco

När jag var i Thailand sist så ville jag också få ett namn översatt, då fick jag förklaringen att det i thailändska alfabetet inte ser ut som i vårt, dvs att A har en motsvarande bokstav. Det kan till exempel vara så att en svensk bokstav kan vara två bokstäver i det thailändska alfabetet. Dom går mycket på ljud och uttal. Jag ville ha ett fem bokstavsnamn översatt och på thai blev det typ elva bokstäver Enligt den mannen jag talade med så finns det över fyra hundra bokstäver i det thailändska alfabetet. Svårt att förklara men det kan som sagt vara svårt att få ett svenskt namn direktöversatt till thai, tar du bokstav för bokstav så betyder översättningen antagligen inget i slutändan, alltså en thailändare skulle inte förstå vad det stod.

Svar på tråden Översättning av namn till Thai??