Hur gör man egentligen med långt hår?
Jag har inte haft långt hår sen jag var liten. Jag klippte av det när jag var fem, och sen dess har jag klippt det när det blivit lite längre än axellängd. För ett par år sedan bestämde jag mig dock för att spara ut det, och nu räcker det halvvägs ner på ryggen.
Jag älskar att ha längre hår, jag kan sätta upp det och locka det och massa saker jag aldrig kunnat göra tidigare.
Men... Det blir så tovigt! Bara jag tvättar det blir det massa tovor, som jag måste slita ut med borsten. Självklart blir det då jätteslitet och fult. När jag vaknar på morgonen är det hemskt, jag ser verkligen ut som ett troll, och det är en ren pina att borsta ut det.
Jag har börjat ha flätor när jag sover eller bara går hemma en dag, men då blir det ännu lockigare. Det var förresten inte ett dugg lockigt när det var kortare, hur sjutton blir man lockig när det blir långt? Borde ju vara tvärtom. Visst skulle jag kunna platta det, men de dagarna jag ska iväg och faktiskt bryr mig om hur det ser ut har jag oftast ont om tid, och att platta mitt tjocka hår tar en evighet.
Hur gör man för att hålla det snyggt? Jag använder Syoss repair schampo och balsam. Jag har provat allt som finns i de vanliga affärerna, och det är det som funkar bäst. Jag har funderat på sånt man köper på salong, men eftersom det som sagt är både långt och tjockt skulle det bli vansinnigt dyrt... Ibland kör jag med inpackningar, men jag märker faktiskt ingen skillnad.
Hjälp!