• Anonym (aldrig orgasm)

Jag kan inte få orgasm

Hej!
    Jag har levt med min man i 7år och vårat sexliv har varit upp och ner,precis som vårt förhållande. Jag har haft jättesvårt för att slappna av och det har han flera gånger påpekat,t.o.m sagt att jag var dålig i sängen. Men det var flera år sen han sa det och sedan dess har jag börjat slappna av och inte tycka att allt är pinsamt. Ibland när vi sexar och ajg gör något så känns det som att han tänker"vad håller hon på med" och det gör att jag har någon slags spärr i huvet tror jag . Jag har aldrig fått en orgasm,vare sig med honom eller tidigare män och det gör mig så ledsen och arg.Många gånger har han frågat varför men jag vet inte vad jag ska svara.Inatt hade sex och efter ett tag slutade han och blev irriterad och frågade igen och tjatade på och sa att han har aldrig varit med om detta och att det kommer ta slut om det ska hålla på så här. Jag mår redan så dåligt över att jag inte kan få en orgasm och ännu sämre när han håller på sådär. Jag blev av med oskulden för 13år sen och har nästan aldrig onanerat,bara tanken på att göra det känns så fel,att ta på mig själv och speciellt utan honom,men jag skulle heller aldrig göra det framför honom.Har köpt en vibrator men den är helt oanvänd för jag vet inte vad jag ska göra,tänka på..Jag har inga sex fantasier heller. Jag tränger bort detta hela tiden för jag mår så dåligt. Men när vi har sex så blir jag blöt,kåt och tycker att det är skönt men inget mer. Innan jag fick barn så var jag ett par gånger nära att få en orgasm men det försvann och sen dess har jag inte ens varit nära och det är 5-6 år sedan. Fontän orgasm har jag däremot fått två gånger.
    Vad ska jag göra?Jag behöver hjälp:,( Jag hoppas att du kan hjälpa mig på något sätt..
    Mvh...

• Svar på tråden Jag kan inte få orgasm
  • sexologen

Hej!

I den situation du är i nu behöver du stöd inte krav från din man att prestera fram en orgasm och/eller att vara på ett visst sätt som passar honom i sängen. Du behöver utforska din egen kropp och din egen lust och ta reda på vad som får dig att njuta. Tyvärr har många kvinnor det som du och ofta beror det på att en kvinna upptäcker sin sexualitet tillsammans med en man så som du beskriver att du blev av med din oskuld för 13 år sedan. Du skriver också att du nästan aldrig onanerat för att du känner att det känns fel att göra det utan en man. Tänk tvärtom det är bra att onanera och ta reda på hur din kropp fungerar, när du vet det kan du också visa hur du vill ha det i sängen. Först då kan du börja styra istället för att bli styrd och sedan få negativ respons för att du inte känner och upplever det din partner tycker att du ska göra.

Ta hand om din kropp, utforska den, ta hjälp av din vibrator, gör det i ensamhet då du kan få vara ifred. Ta hjälp av bilder, filmer och/eller texter och ta reda på vad du tänder på, vad som får din kropp att njuta.

Ta hand om dig och stå på dig!

Hälsningar
    Sara

Svar på tråden Jag kan inte få orgasm