• jojomo

Hur lagar man en gästsäng (luftmadrass) som gått hål på?

Hej!

Vi har en gästsäng (luftmadrass) som det gått hål på och nu vet vi inte hur vi ska laga den. Vi har försökt med cykelreparationskit men det håller inte. Någon som har ett förslag. Hålet är inte så stort. 

Hoppas någon kan hjälpa oss :) 

• Svar på tråden Hur lagar man en gästsäng (luftmadrass) som gått hål på?
  • La Lola

Om lagningen ni gjort inte håller så skulle jag köpa en ny madrass.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • jojomo

Hmm madrassen kostar 500 kr så köpa en ny känns lite dumt och slöseri med pengar eftersom vi köpte den i början av året.

tahira skrev 2011-04-03 09:11:44 följande:
    Kom det inte med ett lagnings-kit när ni köpte den?
    Nä inget lagnings-kit kom med. Vilket är lite konstigt, har förstått att de brukar följa med. 
  • Nyfiken gul

gå tillbaka till butiken där ni köpte madrassen - det brukar finnas lösa lagningskit att köpa till.

Finns det garanti kvar på den? I så fall skulle jag kräva att få byta ut den mot en ny madrass.

Bara en reflektion - en madrass för det priset som går sönder ganska fort - det känns inte som nån bra kvalite direkt. Dom brukar tåla väldigt tuffa tag utan att det går hål.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • levandecharader
    Nyfiken gul skrev 2011-04-03 09:41:21 följande:
    gå tillbaka till butiken där ni köpte madrassen - det brukar finnas lösa lagningskit att köpa till.

Finns det garanti kvar på den? I så fall skulle jag kräva att få byta ut den mot en ny madrass.

Bara en reflektion - en madrass för det priset som går sönder ganska fort - det känns inte som nån bra kvalite direkt. Dom brukar tåla väldigt tuffa tag utan att det går hål.
    Det kanske har varit tuffa tag

Nä, skämt åsido, jag håller med. Gå tillbaka till affären och hör med dom. 
  • jojomo

Vet inte, det var ju vårat fel men man kanske ska höra med dem ändå. Har mailat Jysk om det för att se om det skulle varit ett lagnings-kit med. 

• tahira
    jojomo skrev 2011-04-03 09:54:23 följande:
    Vet inte, det var ju vårat fel men man kanske ska höra med dem ändå. Har mailat Jysk om det för att se om det skulle varit ett lagnings-kit med. 
    Var det en sådan som blåser upp sig själv?
  • jojomo
    tahira skrev 2011-04-03 09:56:39 följande:
    Var det en sådan som blåser upp sig själv?
    Japp det är det!
  • tahira
    jojomo skrev 2011-04-03 10:07:52 följande:
    Japp det är det!
    Vi köpte en sådan på Jysk för runt 500:- år 2006, som gick sönder i somras - och den hade reparationskit med. En liten påse som såg ut precis som ett cykel-kit. En ovan lapp och en liten limtub. Min mamma köpte en förra året och det var reparationskit med där också.

Antingen kanske ni missade det, eller så har något blivit fel. Det känns som att det borde gå att lösa.
  • jojomo
    tahira skrev 2011-04-03 10:13:20 följande:
    Vi köpte en sådan på Jysk för runt 500:- år 2006, som gick sönder i somras - och den hade reparationskit med. En liten påse som såg ut precis som ett cykel-kit. En ovan lapp och en liten limtub. Min mamma köpte en förra året och det var reparationskit med där också.

Antingen kanske ni missade det, eller så har något blivit fel. Det känns som att det borde gå att lösa.
    Det låter som det blivit en miss. Vi har kollat igenom allt och inget kit finns med. Vet du vilket märke ni har? För är det samma märke borde det vara kit med alla eller?
  • tahira
    jojomo skrev 2011-04-03 10:39:31 följande:
    Det låter som det blivit en miss. Vi har kollat igenom allt och inget kit finns med. Vet du vilket märke ni har? För är det samma märke borde det vara kit med alla eller?
    Jag minns inte vilket märke (när den gick sönder i somras så var vi mitt inne i en flytt och bestämd oss för att slänga den ändå). Den kom i en svart påse med en rem och vit text på. Jag tror att det var ett D och ett X i namnet, men jag är absolut inte säker.
  • Den allsmäktige

Jag har också en sån TS, och det är hål i vår med. Vi köpte den innan jul så det är ju lite pissigt. Man fick med en liten klisterlapp men den höll inte. Jag har hört folk som lyckats med silvertejp, att det håller

Svar på tråden Hur lagar man en gästsäng (luftmadrass) som gått hål på?