• Mellanmjölkens land

Hörselskydd vid flygning?

Bara ren nyfikenhet. För ett antal år sen började jag använda öronproppar när jag flyger. Planet är ju inte direkt tyst och om jag använt öronproppar blir jag inte alls lika trött som om jag inte gjort det. Väldigt skönt!

Är det nån som använder hörselskydd på sina barn i samband med flygningen? Inte så mycket för att skydda hörseln som för att få ett gladare/mindre trött barn

• Svar på tråden Hörselskydd vid flygning?
  • Skogsflikkan

Nu var det många år sen jag flög sist själv, men vi satt visserligen inte så nära motorerna, och det var ett rätt stort flygplan. Hörde inte motorerna alls... och tyckte inte det surrade speciellt mycket... Själv har jag aldrig använt hörselskydd vid flygningar, men däremot tuggummi för att motverka lock för öronen.

• Mellanmjölkens land

Man tänker inte så mycket på ljudet förrän man testar att stoppa i öronproppar. Hade aldrig tänkt på det tidigare men så en gång råkade jag ha mina öronproppar i handbagaget och upptäckte att det var en enorm skillnad på hur pigg jag var efter resan. Sen dess har jag alltid använt dem!

• Mellanmjölkens land

Tvivlar absolut inte på att det går bra! Både jag och sambon har flugit massor och från rätt tidig ålder utan nån typ av hörselskydd men det vart så mycket skönare när jag började använda öronproppar. Var då i 18-20årsåldern skulle jag gissa på.

Tanken med hörselskydd var att få ett mindre trött och grinigt barn när man kommer av flyget.

• 071001

Nej, inte upplevt detta som ett problem.

Svar på tråden Hörselskydd vid flygning?