• Anonym (bride2be)

Överraskningsbröllop i samband med dopet - tips och råd?!

Ja, vi funderar på att ha ett överraskningsbröllop i samband med dopet av vårt första barn.

Någon här som gjort så? Har ni några bra tips och råd??
    Hur gick ni tillväga?

Vore jätte tacksam för alla tips o råd !!

• Svar på tråden Överraskningsbröllop i samband med dopet - tips och råd?!
  • Anonym

Vi har gjort det i samband med vårt förstfödda son, vi höll det helt hemligt för alla, och skickade dopinbjudningskort som vanligt, dopet hölls först, när det var klart frågade prästen lite käckt till församlingen om de hade lust att bevittna ett bröllop också, så vi hade gömt vår brudbukett framme vid altaret, och det sorlet som kom fram i kyrkan, kommer jag aldrig att glömma! Det var så underbart att höra våra förvånade gäster!

sedan hade vi traditionell doptårta och smörgåstårta ! 

Lycka till!

• Trisse78

Jag och min man gjorde så.

Vi pratade med prästen och i samråd med honom bestämde vi att börja med dopet. I dopakten svarar man som förälder ja på ett antal frågor (2-3st). Efter dopet sa prästen,
    "Ja nu har de ju sagt ja några gånger och det klarade de ju bra så vi kör väl vidare på det temat".
    Bröllopsmarschen började spelas och prästen gav mig min brudbukett som hade stått framme på altaret.

Vi hade samma kläder på oss som under dopakten (jag hade linnekjol, linnekavaj & ett finare spetslinne i gräddvitt & maken kostym), vi lämnade inte kyrkan mellan akterna.

Vi hade bara satt upp doppsalmerna på tavlorna i kyrkan, när det var dags för psalmerna vid vigseln så sa prästen vilka nummer de hade, detta för att ingen skulle lista ut via psalmerna att vi också skulle gifta oss.

Det var ett par bekanta till oss som visste om att vi skulle gifta oss. De hjälpte oss med dukningen kvällen innan och de fixade smörgåstårtor. De skötte också "markservicen" vid dop/vigselkaffet efteråt. De filmade också under vigseln.

Vi bjöd på smögåstårta & dop/vigseltårta, kaffe & cider.

Min mamma ville prompt hjälpa till med något innan så hon fick i uppgift att beställa tårtor till "dopet". Vi fixade själva ett brudpar att ställa på en tårta.

Detta blev väldigt lyckat.

• Anonym (bride2be)

Får gåshud av era berätelser, så härligt det låter !!

OK, fast jag vill ju ha brudklänning, så isf hade vi tänkt oss att vi kommer in i kyrkan i bärjan som en överraskning

Svar på tråden Överraskningsbröllop i samband med dopet - tips och råd?!