• emelasmamma

Barnmatsdieten?!

Läste nån tråd som skulle börja med detta, men tråden spårade visst ur :(
    Såg fram emot att se hur det gick för personen.

Någon annan som testat, och hur har det funkat för dig isåfall?

Inga predikningar tack, inte därför jag startade tråden ;) 

• Svar på tråden Barnmatsdieten?!
  • castillo

hej hej, .jag tänkte börja med den och hänger gärna med dig i dena tråd.
    känner att jag behöver en kik start i min vikt nedgång.
    vill gå ner av måga skäll.
    först för att jag vil ha ett till barn och vill absolut inte gå upp mer en vad jag redan gjort föra grav.
    vill bli hälsosammare och känna att jag orkar mer och orkar springa och leka med min son mera
    vill självklart vara snyggare för min man och för mig själv framför spegeln.
    är nöjd med mig själv ändå men vet att man orkar inte lika mycket som överviktig. har inte samma kondition längre

jag tänkte med att till frukost äta som vanligt alltså grött eller maka . lunch äta vanlig portion mat har från apoteket sådna som man kan mäta enlig talriksmodelen för att inte ta för mycket mat. stor skillnad från vad jag bruakar hälla upp på min tallrik. middag barnmat och kvällsmål en sallad. om jag blir hungrig mellan målen så tar jag ett frukt.
    få se nu hur mycket man kan gå ner. jag brukar äta väldigt mycket till middag så borde göra stor skilnad.
    barnmat inehhåller ca 100 khal per 100 g. alltså ca 200 khal kommer man att äta mina portioner ligger skrt åp 500-600 khal. så borde göra skilnad. kvällen brukar jag trycka i mig maka eller något annat gott. älskar sallad så det borde skära ner på khal också. frukost och lunch låter jag vara orörda för att det inte ska bli allt för jobbigt vet att jag ger upp snabbt då.

men den som man häller upp sin portion med från apoteket är super bra så borde minska i khal på lunch också

• josefinebornstrom

hej>! hur går de för er ?? jag började med barnmatsdieten idag.. jag har tänkt mig två bukrar om dagen plus ett vanligt mål mat.. vad tror ni om tanken.. emllanåt dricker jag citronvatten.. vill ner snabbt i vikt... !!!

• UntilTheDark
    josefinebornstrom skrev 2011-06-21 12:52:52 följande:
    hej>! hur går de för er ?? jag började med barnmatsdieten idag.. jag har tänkt mig två bukrar om dagen plus ett vanligt mål mat.. vad tror ni om tanken.. emllanåt dricker jag citronvatten.. vill ner snabbt i vikt... !!!
    Du svälter kroppen om du ligger på under 1400 kalorier. Du går ner ja, men det är mest muskler och vätska + lite fett. Sedan när du måste börja äta normalt kommer du gå upp allt och kanske lite till. 
Svar på tråden Barnmatsdieten?!