• Hoppetossan 79

Mådde du illa innan/när din förlossning satte igång?

Hade förvärkar hela dagen igår och under natten. Idag avtog de. Men när vi kom hem efter att varit och handlat några grejer blev jag akut illlsmåeende och fick gå och lägga mig. Fick till och med ta postafen och när jag ka mig satte förvärkarna igång igen. Det är tredje barnet men med de andra två har jag blivit igångsatt så jag vet inte hur det känns innan ;) Läste att man kunde må illa innan förlossningen satte igång och vet att man kan göra det under förlossningen. Frågan är hur vanligt det är att man mår illa innan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mådde du illa innan/när din förlossning satte igång?
  • Pickeli

När bebisen trycker på spinaeknölarna så är det vanligt att man mår illa. Det gjorde jag.

Mådde rå-illa i slutet av öppningsskedet båda gångerna. Kräktes lite med..

Vet inte hur vanlgt det är att må illa innan, har aldrig hört talas om det tyvärr..

• LovleyMamma

Jag svarade när det satte igång. För under hela förlossningen (tog 15 timmar) så mådde jag illa och spydde några gånger. 

• jeanette02

Mådde ej illa innan eller när någon av mina 2 förlossningar startade. Däremot kände jag en konstig illamåendekänsla när barnen passerade spinae. Jättekort. Mest med första barnet. Blev som en konstig tryckvågs illamående genom kroppen. Ska snart in och föda igen och gillar inte det där med eventuellt illamående.

• Quiet thoughts

Nja jag mådde lite illa under förlossningarna då den kommit in i aktiva fasen, men bara en kort vända.  Spydde aldrig.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Tant Green

Inte värre än jag gjorde varje dag från vecka 25

• smulan5

2-3 dagar innan förlossningen blev jag vrålillamående kräktes jag för första gången under hela graviditeten.

• April barn
    Pickeli skrev 2011-04-03 17:49:51 följande:
    När bebisen trycker på spinaeknölarna så är det vanligt att man mår illa. Det gjorde jag.

Mådde rå-illa i slutet av öppningsskedet båda gångerna. Kräktes lite med..

Vet inte hur vanlgt det är att må illa innan, har aldrig hört talas om det tyvärr..
    Samma här..
  • Kaja78

Kräktes hemma innan vi åkte in vid 6:30-tiden. Sen mådde jag även illa i mottagningsrummet på förlossningen när vi just kommit in. Sen kom dottern ca 2 timmar senare.

• Storkmamman

Hej

Jag har mått illa till och från nån vecka. Idag ända sedan jag vaknade. Är i v 37. Födde förra i v 38+5. Vet inte om det är för att det är dags snart men det känns som det är kort tid kvar. Även lite dålig i magen och trött mycket liv från bebisen idag och förvärkar 3 gånger som hållt på o sedan avtagit efter några timmar.

• QueenObscene

När förlossningen precis startat med vattenavgång och lite värkar så spydde jag två gånger men sedan inget mer under hela förlossningen. Vet inte varför, några spinaetaggar var inte ungen i närheten av just då, det tog 28 timmar från första värk tills hon var ute.

Svar på tråden Mådde du illa innan/när din förlossning satte igång?