• édes80

Byxor att krypa i ute

Hej!
    Jag undrar om någon har tips på var man kan hitta slitstarka byxor i stl. 86? Har letat efter mjukisbyxor med extra tyg för knäna men inte hittat.

Letar också efter skalbyxor med samma syfte.

Tips emottages gärna så jag slipper finkamma alla stans affärer :)
    (bor i Malmö)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 00:24
    Tack för alla tips!
    Jag har köpt skalbyxor på Lindex, 179 kr, samt hänglebyxor med mudd vid anklarna och med förstärkta knän, också på Lindex :)

• Svar på tråden Byxor att krypa i ute
  • Dixie

min dotter hade överdragsbyxor från Lindex som hon kröp i ute innan hon lärde sig gå. 

• zannahh

Didrikson Boardman setet ar kanon och haller bra. Det ar fodrade regnklader. Finns pa Tradera!

Tank pa att kopa stl 80 i sa fall, Didrikson ar stora i storlekarna :)

• Lumo

Fix från lindex, superbra o billiga, 10 000 mm regntäthet. Kan ävdn tipsa om snickarbyxor/arbetsbyxor för barn med knäskydd när det är torrt. Finns på nätet om du googlar samt på Granngården mm. Min son bodde i sina o har haft flera. Tåliga o bra att krypa på.

• pp08

Kan instämma med ovan: Lindex skalbyxor, förstärkt på knä och rumpan. Finss fr storlek 86. Vind och vattentät.

Kostar 299,-;

Annars har HMS fodrade muddjeansen varit väldig bra. Min tjej kröp i de och det syns knappt att man använde de. Vet dock inte om de finns kvar i sortimentet.

Även bra att kolla i 2nd hand butiker, kan du köpa fler byxor till liten peng.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • alvide

Om du inte bryr dig om prislappen så kan jag rekommendera dig Isbjörn skalbyxa varmt.
    I byxväg borde muddjeans vara det bästa att leka i.

• édes80

En dum fråga kanske men menar ni jeans med muddar vid anklarna? Inget förstärkt för knän?

• pp08

Finns även speciella "knäskydd" att köpa, de kan du sätta ovan andra byxor. (finns nog i babyaffärer).

Ja, med muddbyxor menas de byxorna med muddarna nere vid anklarna.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • édes80
    pp08 skrev 2011-04-04 15:33:12 följande:
    Finns även speciella "knäskydd" att köpa, de kan du sätta ovan andra byxor. (finns nog i babyaffärer).

Ja, med muddbyxor menas de byxorna med muddarna nere vid anklarna.
    Okej, ja byxor och jeans med mudd har han sonen att par stycken av :)

Ska kolla in knäskydden. Är det vanligt att man använder det? Hur gör andra, menar jag?
  • alvide

Ja, jag menade jeans med muddar även upptill. Lite baggymodell. Jeans är ett slitstarkt tyg. Extra slitstarkt är de som är otvättade och inte "färdigslitna".
    Anledning till att jag inte skrev vanliga jeans är att jag tycker att vanliga jeans är ju inte så sköna för en liten att ha. Ingen skön midja eller så. Men det är smaksak.

• Återkommande gäst

Har använt fodrade hängseljeans från Name It, de har hållit för två krypande barn utomhus (men när det är blött föredrar jag överdragsbyxor)

• édes80
    alvide skrev 2011-04-04 16:27:49 följande:
    Ja, jag menade jeans med muddar även upptill. Lite baggymodell. Jeans är ett slitstarkt tyg. Extra slitstarkt är de som är otvättade och inte "färdigslitna".
    Anledning till att jag inte skrev vanliga jeans är att jag tycker att vanliga jeans är ju inte så sköna för en liten att ha. Ingen skön midja eller så. Men det är smaksak.
    Ja, jag är också av den sorten att det ska vara mudd i midjan. Det vet man ju själv, hur oskönt det är att sitta på golvet med vanliga jeans... Det ska vara snyggt och bekvämt helt enkelt :)
  • ingensoldat

jag har just köpt överdragsbyxor till min son, snart 9 mån, som han kan ha att krypa i utomhus nu i vår. det blev ett par från åhlens, 179kr, märket "varfördärför", dom är svarta, lagom tunna så han kan ha byxor under utan att svettas, förstärkta i knäna och rumpan, hittills är dom kanon och prisvärda!

• édes80
    Machapuchare skrev 2011-04-13 17:09:18 följande:
    "Babylegs" är perfekt som extra skydd för knäna!
    Hihi, googlade "babylegs" och hittade riktigt söta bilder :p
    Bra idé, aldrig sett innan!
Svar på tråden Byxor att krypa i ute