• Bummel

lång väg till förlossningen

Jag bor idag 14 mil från närmaste förlossning och väntar andra barnet. När jag fick mitt första barn så var det ett mycket långdraget värkarbete med 2 i princip sömnlösa nätter innan tjejen tillslut tittade ut. Inatt så vaknade jag kl 3 av att värkarbetet startat (ca 20 min mellan), men fram emot dagen så avtog de och nu så kommer värkarna väldigt oregelbundet (ca. 2 i timmen kanske)

Så jag undrar hur ni andra som har långt till förlossningen tänker. När börjar ni åka in? Hur länge ska jag ha is i magen?

• Svar på tråden lång väg till förlossningen
  • Mabaja

nu hade jag "bara" en timme till förlossningen... och vi åkte in när det var tre värkar på fem min... Vi var på förlossningen i  knappt tre tim men fick ett förlossningsrum 50 min innan vår tjej var ute... Så det blev fulla puckar när vi väl fick ett rum...

Jag hade nog åkt in när det typ var värk med 5-6 min mellanrum... Vad säger förlossningen? Har du rådfrågat de?

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bummel

Tack för ditt svar.

Jag har inte pratat med förlossningen men med min BM här på orten. Hon hade väl inget tydligt svar utan sa mer att det är så olika så ni måste själv känna efter då..

Jag vill verkligen inte föda i vägkanten!

• J1983

Jag har 18 mil till förlossningen och som tur var så gick vattnet nu vid senaste förlossningen och vi blev då ombedda att åka direkt. Och det var verkligen tur för när vi väl var på sjukhuset och värkarna kom igång så var lillen ute på ett par timmar varav ca 45 min på förlossningsrummet då personalen äntligen fattade att jag hade ONT! Hade vi väntat på regelbundna ordentliga värkar hemma så hade vi inte hunnit in.

För ,mig var det här med avståndet en stor ångest inför min senaste förlossning och jag hade nog inte vågat avvakta något väldigt intenstivt värkarbete. Samtidigt vill man ju inte behöva åka fram och tillbaka heller. Mitt råd är att du ringer in så snart du känner av nåt som verkar vara riktiga värkar och rådgör med förlossningen.

Var ska du föda?

Svar på tråden lång väg till förlossningen