6 månaders sitta framåtvänd i barnvagn?
Har två barn som är 5 månader och 2 år. Jag skall snart köpa en syskonvagn där båda kommer att sitta framåtvända. Vad tycker ni om det? Att ett barn på ett halvår ska sitta framåtvänd?
Har två barn som är 5 månader och 2 år. Jag skall snart köpa en syskonvagn där båda kommer att sitta framåtvända. Vad tycker ni om det? Att ett barn på ett halvår ska sitta framåtvänd?
Nu är ju min son bara 3 månader men skulle ha väldigt svårt att vända honom så tidigt!
Får snart barn själv, vad är skillnaden?
Syskonvagnar är ju så groteskt stora och är bara i vägen för alla andra på bussen och på stan. Kan du inte antingen bära yngsta eller låta 2-åringen gå själv?
Jag tycker att det är alldeles för tidigt att vända barnet. Barnet behöver läsa av dig för att förstå världen runt och utan att kunna se dina ansiktsuttryck så kan barnet inte göra det. Svenska barnläkare anser att barn under 1½ år inte ska sitta vända från sina föräldrar i vagnen.
Jag vände min dotter först när hon var runt 21 månader och det var bra för henne. Alla gör som de vill men jag tror personligen att rekommendationerna finns av en anledning.
Min 8 månaders är inte nöjd om hon får sitta framåtvänd ibland. (fast jag skulle nog inte vilja ha henne så jämt, vår vagn går att vända sittsen på samt "flippa" övet styret) men det finns väl syskonvagnar som går att vända olika?
Det finns ju allt fler syskonvagnar nu för tiden som är bakåtvända
Jag vände min tjej när hon var 5mån och hon var hur nöjd som helst, trivdes mycket bättre framåt vänd än bakåt vänd!
Bugaboo donkey släpps ju snart, den verkar vara smidig och jag tror man kan vända den hur man vill.
Javisst verkar den mysig :) tror att den släpps i usa, england och nederländerna i maj. Men den verkar vara "förbokad"