• Anonym (Kvinna)

Ingen sexlust efter antidepp medicin

Hej,

Jag åt Cipralex mot ångest och depression i nästan 1,5år men slutade med medicinet för 4 månader sen för att jag mår bättre :) När jag åt medicin så hade jag ingen sexlust, det gjorde inte något för att det viktigaste för mig då var att må bättre och det gör jag nu efter terapi och medicin.

Nu har det gått 4 månader sen jag slutade helt med min medicin och min sexlust har inte kommit tillbaka! Hur länge kommer det att dröja, borde jag bli orolig? Jag fick utsättningssymtom som har gått bort, det tog 2-3veckor. 

Jag har inga sexuella tankar, som att min sexlust har försvunnit och kommer aldrig tillbaka.  

• Svar på tråden Ingen sexlust efter antidepp medicin
  • Trialanderror

Jodå... Så är det här med. Har ätit Paroxetin i några månader och all sexlust har försvunnit totalt. Jag åt Busbiron tillsammans med Paroxetinent ett tag och med dom så fick jag tillbaka lite av lusten men nu när jag bytt bort busbironen till lergigan så är den så total borta.

• Anonym (Kvinna)
    Trialanderror skrev 2011-04-04 09:48:02 följande:
    Jodå... Så är det här med. Har ätit Paroxetin i några månader och all sexlust har försvunnit totalt. Jag åt Busbiron tillsammans med Paroxetinent ett tag och med dom så fick jag tillbaka lite av lusten men nu när jag bytt bort busbironen till lergigan så är den så total borta.
    Jag förstår att sexlusten kan försvinna när man äter medicin, men hur länge dröjer det tills det kommer tillbaka efter att man har slutat? Någon som vet eller har haft erfarenhet av detta?
  • Anonym

För mig dröjde det ganska länge innan sexlusten återvände och den är ju inte var den var innan jag åt medicin, men det kan ju kanske bero på att jag inte är lika ung längre.

Jag skulle gissa på att det tog någonstans kring ett år innan sexlusten började återvända.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym skrev 2011-04-04 16:11:21 följande:
    För mig dröjde det ganska länge innan sexlusten återvände och den är ju inte var den var innan jag åt medicin, men det kan ju kanske bero på att jag inte är lika ung längre.

Jag skulle gissa på att det tog någonstans kring ett år innan sexlusten började återvända.
    ett år! Undrar varför det tar så lång tid för sexlusten att komma tillbaka?  
  • Anonym (Kvinna)

Ingen annan som har erfarenhet av detta?

• Anonym (samma här)
    Anonym skrev 2011-04-04 16:11:21 följande:

Min har också försvunnit helt. För några år sedan när jag hade partner hade jag sexlust trots medicin (hade bara svårt att få orgasm) men nu har lusten ebbat ut totalt. Jag har heller ingen partner nu och närmar mig 45. Kanske det är en kombination av medicin och ålder som gör att libido försvunnit.  Även under period då jag inte åt medicin saknade jag lusten.

Att inte ha sexlust gör mig inget eftersom jag ändå inte lever med någon. Däremot har jag bytt ut sex mot sötsaker och det är värre för det gör mig fet
Svar på tråden Ingen sexlust efter antidepp medicin