Hejsan!
Jag har bott på Kreta i några år men i en annan stad, men jaockså många barnyoghurtar och fruktpureer.
Något jag däremot tyckte var lite underligt var att det var saltg antar att det finns samma sortiment i Chania:)
Inhemska supermarkets säljer oftast nestlé, sen har de också välling/ersättning förståss och ett märke jag tror är ganska bra heter Noy noy (utalas no no). Det finns i Nestl'es barnmatsburkar, om än mycket lite. De säljs också fruktpureer med honung i vilket man kanske ska vara lite försiktiga med enligt svenska rekomendationer (honung heter Meli, kan vara bra att veta:)
På många mer "turistinriktade" supermarkets finns även barnmatsburkar med namnet Hipp (ekologisk barnmat). Så det finns ett helt ok utbud:)
Blöjor kan vara väldigt dyra i Grekland, iallafall pampers (kanske upp mot 180 kr/ för ett stort paket), Förhoppningsvis är det billigare nu! men det finns ju andra alternativ men som jag minns var det ganska "plastiga" blöjor. Om ni ser en supermarket med namnet Dias, så är deras egna blöjor med samma märke jättebra och kostar bara ca 80 kr för ett stort paket.
Hoppas ni fick några svar som kan vara till användning:)
Det kommer att gå superbra, också önskar jag er en trevlig resa:):):):)!!!