• Bebis juli 08

Kalasmat som passar alla (1-95 år)

Ska ha kalas för sonen på lördag och vill gärna ha tips på bra mat, som helst kan förberedas helt eller delvis. Sen ska den gärna passa barn i åldern 1-11 år, ett gäng vuxna och min gamla mormor som är 95 år (men inte kräsen eller känslig för att testa nya saker).

Kom gärna med alla era bra tips!

• Svar på tråden Kalasmat som passar alla (1-95 år)
  • Goltlännig

Paj,
    Varför inte göra ett antal olika matpajer. som kan antingen äötas varma eller kalla.

Du kan ju ha enkel ost och skinkpaj tex till de som inte vill ah så mycket kontiga smaker eller tacopaj.
    Sen är skaldjuspaj och västerbottenpaj också väldigt gott.

• Jujja

Till barnen skulle jag göra spett(klipp bort den spetsiga delen) o trä på köttbullar, korvbitar o körsbärstomater. Min 5åring o hans kompisar älskar det. Gärna m hemgjord klyftpotatis till o en god dressing gjord på cr.frache, lite majo o chilisås.

Till de vuxna kan du göra pastasallader, kanske två olika m hembakt bröd o en stark ost. Kyckling vingar, fetaost sallad, tunnbrödsrullar fyllda m bacon, cr fraiche o purjo, rulla ihop o toppa m mozzarella(blogg: En Smak Av Karin) , in i ugn t osten smält, toppa m lite persilja. Kycklingspett m jordnötssås.
    Lr varför inte en härlig kyckling lr köttgryta m paprika o svamp? Beror på om du vill ha plock lr varm lite mustigare mat.
    Jag brukar kika runt på olika matbloggar.

Lycka till!

Svar på tråden Kalasmat som passar alla (1-95 år)