• Lizzie88

vill ha fler vänner som är unga föräldrar precis som jag

fattar inte varför det ska vara så svårt att hitta fler unga mammor eller pappor att umgås med?!
    finns det någon här ute som vill snacka lite.
    jag har en son på 4år och en dotter på 1 1/2år.
    sedan väntar jag mitt tredje barn som kommer när som nu:)
    finns det någon mer som är i min ålder och har mer än ett barn?
    jag är inte ensamstående, men känner mej som det med tanke på att sambon min jobbar hela veckorna.
    han är bara hemma på helgerna, knappt det!
    någon mer som är så mycket ensam som en annan?

sen måste jag bara skriva det här med; jag är så trött på alla som klagar på andra!
    läste just om en som tyckte att man inte ska skaffa barn om man inte har råd.. jaha men
    när har man råd då?
    är det fel att leva på soc om man måste?! nej det är det inte. jag har själv levt på soc till och från efter som att jag levt mycket själv med min son när han va liten. och sedan under min dotters första år va jag också själv. då såg man soc som en bra hjälp. och det är inget fel!
    blir så arg när man läser om folk som tror att de är så mycket bättre än alla andra.
    fan sköt erat så sköter alla andra sitt!
    klaga inte på varandra.. man gör som man själv vill och det löser sej alltid!
  • Svar på tråden vill ha fler vänner som är unga föräldrar precis som jag
  • Saaaraa

Hej! jag har en dotter på 3, en son på 1 och en trea på väg. Är 20 år och känner typ ingen som är ung och har fler barn. Pratar gärna med dig men nu ska jag iväg! Lägger tråden i favoriter så länge :)

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • Youngmother

Är 21 och har precis fått mitt första barn. Tycker inte jag är jätteung men ung är man ju.

Javisst ska man skita i andra och sköta sitt eget, men jag är nog också av den åsikten att man bör ha någorlunda bra inkomst när man planerar barn. Sen händer ju oplanerade saker ibland, det är ju en helt annan sak. Och självklart är det bra att soc finns när/om det krisar sig!
    Men för mig är det en självklarhet att inte medvetet bli med barn när man inte har pengar att försörja sig själv.
    Man behöver ju inte ta åt sig av allt som skrivs här på fl heller, men jag vet, lättare sagt än gjort ibland

Jag har ju bara ett barn men visst känner man sig ensam. Sambon jobbar mycket så man ses ju mest på kvällarna men jag sysselsätter mig med allt möjligt... njuter av tiden med mitt barn

• klumpfh

Jag är 22 och har en tös på 8månader, vet inte om jag räknas som ung men jag tycker nog jag är det ;P

• Nesss

Hej ! Jag är 2O och fick mitt första i somras var då 19.
    Ser mej inte som en ung förälder kanske, men alltid kul att läsa och prata med folk i samma ålder med ett liknande liv :)
    Är gift med min sons pappa sedan maj förra året.
    Min man jobbar också en hel del, så de blir ju som Youngmother skrev, att man ses ju mest på kvällar och helger :)

• Annis89

Hej hej, vet inte om 22 år räknas som en "ung mamma", men skriver lite här iaf Glad
    Jag väntar dock mitt första barn, bf 29/6. Jag är sjukskriven sen mitten på februari, så jag är ensam hemma rätt mycket också. 
    Vilken del av Sverige bor du då?

• avocadoo

Är 20 år och har en son född -08, och en son född -10 och väntar nu trean som kommer i höst. Vart kommer ni ifrån? 

Bor med mannen norr om stockholm och pluggar omvårdnadsprogrammet på distans :) 

• Maajsi

Hejhej! Hoppar också in här. Är 21 år och har en dotter född 07 med mitt ex. Träffat en kille sen snart ett år tillbaka och nu försöker vi för fullt att få ett barn tsm :)

• Annis89
    avocadoo skrev 2011-04-04 12:36:54 följande:
    Är 20 år och har en son född -08, och en son född -10 och väntar nu trean som kommer i höst. Vart kommer ni ifrån? 

Bor med mannen norr om stockholm och pluggar omvårdnadsprogrammet på distans :) 
    Hejsan, Va mysig med en stor familj! Och att barnen är rätt jämngamla måste vara kul, så de kan leka med varandra Glad
    Jag bor i Sundbyberg, vart norr bor du?
  • Youngmother

Ni som är hemma med bebisar. Vad gör ni om dagarna?!

Man kan ju inte vara ute varje dag, så hur ser en typisk hemmadag ut?!

Jag försöker att sysselsätta mig så gott det går. Dagen börjar vid åtta på morgonen och då gör man sig i ordning och klär på bebisen, matar osv. Frukost, plockar i ordning lite hemma. Då brukar bebisen vilja ligga under babygymmet och leka själv..

Sen sover bebisen en stund på förmiddagen och det är väl när hon vaknat som jag är totalt uttråkad. Idag fick hon sig ett bad, nu ligger bebisen på golvet igen efter att ha busat med mig i säkert 30 min... å nu sitter jag här vid datorn IGEN, känner mig som en dålig mamma när jag hamnar här..

Så, vad tusan gör ni om ni inte är ute och ränner???

• klumpfh
    Youngmother skrev 2011-04-04 15:09:49 följande:
    Ni som är hemma med bebisar. Vad gör ni om dagarna?!

Man kan ju inte vara ute varje dag, så hur ser en typisk hemmadag ut?!

Jag försöker att sysselsätta mig så gott det går. Dagen börjar vid åtta på morgonen och då gör man sig i ordning och klär på bebisen, matar osv. Frukost, plockar i ordning lite hemma. Då brukar bebisen vilja ligga under babygymmet och leka själv..

Sen sover bebisen en stund på förmiddagen och det är väl när hon vaknat som jag är totalt uttråkad. Idag fick hon sig ett bad, nu ligger bebisen på golvet igen efter att ha busat med mig i säkert 30 min... å nu sitter jag här vid datorn IGEN, känner mig som en dålig mamma när jag hamnar här..

Så, vad tusan gör ni om ni inte är ute och ränner???
    Ja ibland är det svårt vad man ska hitta på. Men nu går min flickas hela vakna tid till att försöka krypa. Så ja vi städar och leker lite på golvet. Och ja typ lite sånt. Försöker ha henne på golvet så mycket som möjligt så hon förhoppningsvis snart börjar krypa. Hon är 8 månader. Haha. :)
Svar på tråden vill ha fler vänner som är unga föräldrar precis som jag