• eruraina

    Är 29 och vill bli målare! Men hur!?

    Jag är 29 år och skulle vilja bli målare.

    Har hört talas om målarlärling men tar dem in vuxna? Och i sådana fall ska man ringa runt till olika företag eller hur ska man gå tillväga?

    Eller måste jag gå en gymnasialutbildning för att bli det?

  • Svar på tråden Är 29 och vill bli målare! Men hur!?
  • eruraina
    Pettersson skrev 2011-04-04 12:49:45 följande:
    Bli målare ? De e vell bara att doppa penseln å dra upp å ner, måste du gå på gymnasieskola för de ???
    Haha!

    Ja men ska jag jobba som det så måste jag ha en utbildning. =)
  • Pettersson

    Utbildning på att dra en pensel fram å tillbaka? De kan du lära dej själv. Ta kontakt me en målarfirma å börja som målardräng/piga efter 15 minuter så kan du

  • eruraina
    Pettersson skrev 2011-04-04 14:37:04 följande:
    Utbildning på att dra en pensel fram å tillbaka? De kan du lära dej själv. Ta kontakt me en målarfirma å börja som målardräng/piga efter 15 minuter så kan du
    Ja fast sen var det inte bara målare utan även att tapetsera. Och för att kunna få en fast tjänst så måste jag ha utbildning.
  • Grenna

    Man kan gå som vuxenlärling men det gäller att hitta ett företag som tar in såna. Många företag har som policy att lärlingarna ska ha gymnasium men det skadar väl inte att försöka.

  • Pettersson

    Slut å larva dej ! Måla å hänga upp tapeter behöver man ingen utbildning för, tro mej. När ja va 10 år så visa min morsa mej hur man tapetserar för morsan våga inte stå på stegen. Så en pigg 29 årig dam som frivilligt VILL bli målare/ tapetserare de e inga problem du kommer att bli anställd direkt. Målarfirmorna vet att yngre förmågor med "utbildning" e så jävla trötta å lata å inte passar tider å bara vill sitta å pillra på en datamaskin. Så ta du kontakt me en målarfirma å presentera dej å sej att du hämst gärna vill lära dej yrket å gå me en målare ett tag så efter non vecka så kan du alla moment. Å har du dessutom inga alkoholproblem då kommer du att bli fast annställd på fläcken.

  • eruraina
    Grenna skrev 2011-04-04 16:09:24 följande:
    Man kan gå som vuxenlärling men det gäller att hitta ett företag som tar in såna. Många företag har som policy att lärlingarna ska ha gymnasium men det skadar väl inte att försöka.
    Jag får väl ringa runt och fråga! =)
  • eruraina
    Pettersson skrev 2011-04-04 16:18:48 följande:
    Slut å larva dej ! Måla å hänga upp tapeter behöver man ingen utbildning för, tro mej. När ja va 10 år så visa min morsa mej hur man tapetserar för morsan våga inte stå på stegen. Så en pigg 29 årig dam som frivilligt VILL bli målare/ tapetserare de e inga problem du kommer att bli anställd direkt. Målarfirmorna vet att yngre förmågor med "utbildning" e så jävla trötta å lata å inte passar tider å bara vill sitta å pillra på en datamaskin. Så ta du kontakt me en målarfirma å presentera dej å sej att du hämst gärna vill lära dej yrket å gå me en målare ett tag så efter non vecka så kan du alla moment. Å har du dessutom inga alkoholproblem då kommer du att bli fast annställd på fläcken.
    Men tar dem verkligen in lärlingar i dessa tider då det knappt finns några jobb??

    Är väl värt att försöka kanske...
Svar på tråden Är 29 och vill bli målare! Men hur!?