• Tullia

En ängel till graven..

För flera månader sedan såg jag en liknande tråd, men hittar inte den nu.

Jag skulle vilja ha tag i en ängel alternativt en ljuslykta i form av en ängel att ställa på vår dotters grav.
    Den får inte vara för "kitschig" utan mer klassisk.
    Helst vara i mässing eller annan metall för att klara snö och slask.
    Jag har varit en hel del affärer här i Stockholm, även Christina Schollins änglaaffär i Gamla Stan, utan att hitta vad jag söker.

Är det någon som har en ängel på graven, eller som vet var jag kan köpa en??

• Svar på tråden En ängel till graven..
  • Remsan

Jag tror att det är änglarnas tid nu Så titta bland allt julpynt! Det har jag tänkt göra!
    Hoppas att du hittar vad du söker snart!

• Tullia

Jo, det verkar finnas änglar överallt, men de flesta är i keramik, glas eller tyg.
    Jag har letat en hel del må du tro!
    Trodde inte det skulle vara så svårt, men det är väl bara att fortsätta leta ....

• Nyfiken gul

du kan inte ta kontakt med en begravningsbyrå eller liknande?

jag tänkte dom som gör gravstenar borde ju veta......

här där jag bor har jag sett både änglar, fåglar o andra figurer i mässing som sitter på gravstenarna...

• Tullia

Bra idé!
    Ska höra med någon begravningsfirma i veckan.
    Har visserligen ingen gravsten att fästa ängeln på eftersom dottern ligger i asklund och där är det små plaketter med namn och datum, men det kanske går att lösa på annat sätt.

• kengru

Jag har en ängel från märket "mio" tror jag det heter, i ett slags vitt hårdplast, fast det ser ut som keramik, kan vara det, är värdelös på att bedömma sånt. De brukar gå att hitta i små presentaffärer, det har stått på min sons gravsten sedan ett år tillbaks ca, är fortfarande lika fin idag som dagen min vän satte den där.

• Bzanna

Vi letade också väldigt länge efter en fin ängel, överallt, utan att hitta någon som vi var helt nöjda med.
    Inte ens begravningsbyråerna verkar ha några!
    Tillslut hittade vi, av en ren slump, en JÄTTEfin ängel på RUSTA! Av alla ställen, så hittar vi en DÄR! Dock såg vi bara den första, så det var den vi köpte, men såg nu när jag kollade på deras hemsida att de har fler fina änglar! OCH sen är de väldigt billiga! Vi gav bara 99 kronor för vår fina ängel!
    Nedan finns några länkar till bilder på olika änglar, som iaf jag tycker är jättefina.

- www.rusta.se/product.asp (Den har vi köpt, men inte kunnat sätta på gravstenen än, eftersom den skall sänkas först, då den är lite hög..)

- www.rusta.se/product.asp

Hoppas du hittar någon som även DU/NI gillar!

• Tullia

Tackar! Bra förslag.
    Ja, jag var förbi en begravningsbyrå och de hade bara vanlig lyktor och inga änglar överhuvudtaget.
    Ska kolla in Rusta, bra med inte alltför dyr ängel om någon skulle få för sig att stjäla...

• parantesen80

Vi har en ängel i brons(tror jag det är), som sitter på den hjärtformade gravstenen. Den beställde vi genom stenhuggarna(som i sin tur beställde från Danmark).
    Lycka till!

• Myslan me Zac

Jag vill ha en pojkängel och det verkar stört omöjligt att hitta. Alla fina änglar är gjorda som flickor. Det finns faktiskt pojkänglar med .

Nån som vet var man kan få tag i en pojkängel ?

• Alvi

... titta i blomsteraffärer, där brukar jag kika... (jag samlar på änglar som fångar min uppmärksamhet, har 7-8 st)

• Bzanna

Tipsar om ytterligare ett alternativ att hitta fina & billiga änglar genom! Till och med någon fin "pojkängel", bara så ni som letar efter sådana vet!
    (De har även MYCKET andra fina saker!)

www.directtrade.se

• Tullia

Många bra förslag har jag fått, tackar!

• SusanneB

Hej ! Kanske e jag litesen med förslaget men jag köpte i en Sia lustgårds affärr en jättefin ängel , billig som knäböjer så det kan vara pojk /flicka men ser väldigt beskyddande ut plus billig. Var i någon form av plast/keramik men håller väldigt bra vid Lineas grav.
    Kram

• Tullia

Nu har jag hittat en ängel!
    Hittade den på Tiimari när jag var i Norrbotten hos mina föräldrar veckan före jul.
    Hela tio kronor kostade den, helt otroligt!
    Har lagt in bild på min dotters julpyntade grav i galleriet.

• Alvi

Titta, så fint...! En sån har jag stått och kikat på... (har en del änglar hemma, bara för att jag tycker om änglar)

Vad skönt att du hittade en!

• Sessie70

Tulia: Min Moa har en precis likadan ängel vid sin grav! Jag tycker den är så fin...

Svar på tråden En ängel till graven..