Ni som behållt/ kommer behålla barnet fast pappan inte vill hur tänker ni?
Detta är ingen påhopps tråd utan jag undrar bara, hur klarar ni av att göra detta mot era män/pojkvänner/sambos?
Jag själv blev gravid i början av mitt nuvarande förhållande , jag ville ha barnet men inte han, jag gjorde abort och det var för hans skull och för barnets.
Jag tänkte så att , jag inte skulle viljabli tvingad att bli mamma mot min vilja och att det är ett ansvar för livet somman då tvingar den jag älskade att göra.
Aborten var jobbig och jag ville verkligen inte , men hellre att jag mår dåligt ett tag och vi kan fortsätta tillsammans , än att det skulle ta slut , jag skulle ha ett barn som hade en pappa som inte ville ha det.
För jag ville ju ha barnet med honom , inte utan , jag ville ju ha en familj inte bli en ensamstående mamma.
Han hade sagt innan att han om det skulle hända skulle låta mej bestämma såklart , och ja det gjorde jag ju ,jag valde honom och inte barnet även om jag självklart ville ha båda.
Nu ca 3 år efter denna abort så ärvi gifta , har en dotter på 7 månader och en till på väg med bf i augusti , och ja jag ångrar aborten såklart ,men inte att jag valde min man.
Men det är hur jag tänkte och varför jag gjorde som jag gjorde.
Så min fråga är till er som absolut inte kan tänka era abort för att pappan verkligen inte vill bli pappa, hur tänker ni?
Vill ni ha barn eller vill ni ha familj
Än en gång , detta är inget påhopp på någon , bara nåt jag undrar