• Anonym

Är man "normalbyggd" med mina mått?

Jag har en annons på en nätdejtingsida och har fått kontakt med en jättetrevlig kille. Vi har båda bilder så han vet hur jag ser ut, även på en helkroppsbild.
    När man beskriver sig själv kan man välja kroppstyp - slank, atletisk etc - och jag valde "normalbyggd". Jag är 1,67 och vet inte hur mycket jag väger, (äger ingen våg) men jag tror någonstans mellan 60-65. Är det att vara normalbyggd tycker ni?
    Jag vet att jag inte är smal men jag tror inte någon uppfattar mig som tjock heller. Det mesta sitter i brösten och baken. I övrigt är jag smal, timglasfigur ungefär.
    Killen jag har kontakt med önskar sig nog en smal tjej eftersom han har angivit ungefärlig längd och vikt (max 65) men det beror ju helt på hur man är byggd. En tjej som är 1,75 och väger 65 är förstås mycket smalare än jag.
    Jag tycker att det är lite trist att han har sådana önskemål eftersom han verkar väldigt förtjust i mig i övrigt. Men jag har ju inte lurat honom heller, eller hur?

• Svar på tråden Är man "normalbyggd" med mina mått?
  • Anonym

Vad har du för midjemått? Eller klädstorlek. 

• Anonym

Ingen aning, jag har aldrig mätt midjan. Jag brukar ha 38-40 upptill och 40-42 nertill men det beror helt på modell. Jag har smalt ansikte och midja så jag tror att jag verkar smalare än jag är. När jag kommer under 60 börjar jag nästan se spinkig ut fast jag inte är det.

• Anonym

Ok, nu blir jag ännu mer osäker fast det kanske bara är en fånig fråga. Jag hoppas att det inte var missvisande som jag skrev. 

• Polly S

vi vet ju inte vad dina mått är, så hur ska vi kunna svara?

• Anonym

Längd och vikt är väl mått?
    Jag har inte mätt min kropp på annat sätt. Jag undrar bara om man är normalbyggd när man är 1,67 och väger mellan 60-65 kg eller betraktas man som mullig med några kilon för mycket?
    Jag har aldrig brytt mig så mycket om bmi och sånt så jag vet inte ens hur man räknar ut det. Jag vill bara vara ärlig i annonsen.

• Polly S
    Anonym skrev 2011-04-04 21:20:42 följande:
    Längd och vikt är väl mått?
    Jag har inte mätt min kropp på annat sätt. Jag undrar bara om man är normalbyggd när man är 1,67 och väger mellan 60-65 kg eller betraktas man som mullig med några kilon för mycket?
    Jag har aldrig brytt mig så mycket om bmi och sånt så jag vet inte ens hur man räknar ut det. Jag vill bara vara ärlig i annonsen.
    nope, det går inte att säga så.
  • Kimona

Du bör vara normal. Jag är 174cm lång och väger 80kg (om jag inte gått ner det senaste) och alla läkare har sagt att jag inte är överviktig så...

• aldrigmer

Ja, du är fullständigt normalbyggd. Vikten låter bra till längden. För att hjälpa till för övriga kanske du kan ange kupstorleken??

• Anonym

Ok, jag tycker ju att jag är normal, varken smal eller tjock, men det är förstås subjektivt. Jag tänker inte ta fram måttbandet så jag får väl leva i ovisshet. Kanske lika bra det.
    Jag har trots allt en helkroppsbild så det kan ju inte komma som en överraskning att jag inte är pinnsmal ändå.

• Matillin

Du låter helt normal. Hur gammal är killen undrar jag som skriver önskemål om vikt på en dejtingsida?

Svar på tråden Är man "normalbyggd" med mina mått?