Vad blir en 75% tjänst i timmar per vecka?
Är överlycklig fick en fast 75% tjänst idag men är de ngn som vet el kan räkna ut hur många timmar tjänsten blir på? Jag suger på uträkningar :P så ngn vänlig själ som kan hjälpa?
Är överlycklig fick en fast 75% tjänst idag men är de ngn som vet el kan räkna ut hur många timmar tjänsten blir på? Jag suger på uträkningar :P så ngn vänlig själ som kan hjälpa?
0.75*40=30
30 timmar
Jag jobbar 75% och det innebär 30 timmar per vecka
Om heltid är 40 timmar i veckan så är 75% 30 timmar. På endel arbetsplatser med oregelbundna tider är heltid 37 timmar.
Beror på vad du har för avtal.. tex usk (där jag jobbar iaf) har 37 h veckoarbetstid medan ssk har 38, och jobbar du skift på en fabrik är säkert arbetstiden annan. Dock de flesta kontorsjobben ligger ju på ett heltidsmått på 40 h per vecka...
Tack alla :D jag jobbar som usk på hemtjänsten och jobbar var 3e helg! Men alltså 30 timmar per vecka då?!
Vi har 35-timmarsvecka, så jag tror att det var 26.25h/v när jag jobbade 75%.
Beror ju på hur många timmar ni har som heltid.
27,75 h per vecka skulle jag gissa på, spelar ingen roll om du jobbar varannan eller var 6e helg.. men sen är det inte så att du jobbar exakt den tiden varje vecka, ena veckan kanske du jobbar 35h och nästa 20 tex.. är beroende på schemaperiod och är ett genomsnitt..
Jag jobbar 32 1/2 timme...