• RosaPantern

IVF i Falun!!!!

hoppas jag inte tränger mig på i denna tråd, jag är inte gravid, men jag undrar hur många som lyckats att bli gravid på ivf Falun, och kanske någon prövat på långtidsodling??.. är väldig nyfiken om några har lyckats.. funderar på att byta klinik. hoppas någon svarar

• Svar på tråden IVF i Falun!!!!
  • Analuna

jag har lyckats bli gravid 2 gånger av 3 i Falun. Bägge försöken gjordes med långtidsodlade blastocyster medan det misslyckade försöket var med en tvådagarsodling (jag hade dock en vidrig influensa som enligt läkaren kan ha varit en bidragamde orsak till varför det blev negativt). Dessvärre slutade graviditeterna i MF men detta beror inte på att Falun saknar skicklighet i sina metoder utan på naturens gång.

• mummelman

Jag ska göra ivf i falun men inte förrän i februari! Om det inte har tagit sig innan det då.
    Du då? Ska du göra ivf eller är du bara nyfiken?

• cta

Jag har lyckats blivit gravid i Falun genom icsi och 6dagars odling.Blev gravid nov-03 och har idag en dotter på 16månader.
    Ska imorgon tillbaka till Falun och pröva första syskon försöket,hat 1 långtidsodlat ägg i frysen och hoppas på det.
    Kram.

• lynet70

Jag går i Falun och har gjort en ivf/icsi långtidsodling där som misslyckades .....
    Är nu igång med andra ivf,skulle också ha gjort långtidsodling nu och jag tror på det...men fick bara 3 ägg befruktade och det blev en 3 dagars odling och jag fick tillbaks ett i går så nu ruvar jag för fullt....mina andra 2 ägg skulle långtidsodlas och frysas om allt gick bra.
    Kram!

• kaffelisa

Har svarat dig i en annan tråd tror jag Men vi lyckades också i Falun via långtidsodling (6 dagar). Det skedde på andra försöket (icsi). Stort lycka till!!!

• RosaPantern

mummelman.. vi har gjort 2 st ivf i Umeå..men det är saker som gör att vi funderar på att byta klinik.. och falun har jag bara hört gott om.. men vi vi är osäker hur vi ska göra.. vi får inte köpa paket pris, vi tänkte ta ett med 3 behandlingar, men vi får inte göra det eftersom det inte är första gången, men vi får ju betala per gång... 15.800:- så vi funderar på hur vi ska göra..
    cta lycka till i morgon hoppas allt går bra!! och ruva på lynet70 jag håller tummarna.. ha det bra alla ni, kul att ni ville berätta om er själva.. *kram*

• Majjuni

Hej!
    Vi har gjort en ICSI i Falun och odlade våra ägg i fem dagar, alltså långtidsodling. Av de fyra befruktade äggen som långtidsodlades visade det sig efter fem dagar att ett enda ägg var fint - ett guldägg som det sa till oss med upp till 55% chans till graviditet. Mycket riktigt...efter nio månader kom vår söta lilla dotter som idag har hunnit bli drygt 10 månader.

De som arbetar på IVF Falun är mycket kunniga och har ett mycket varmt och vänligt sätt. När vi om ett halvår vill göra ett syskonförsök vänder vi utan tvekan oss till Falun igen.

KRAM Therese

• Roseen

Jag gjorde mitt första IVF i falun nu i höstas, vi lyckades på vår 1:försök och är i vecka 9. De är duktiga o trevliga.
    Lycka till

• Fiaflopp

TS: Har du verkligen pratat med Falun ang 3-pack? Det undrar jag för jag får då köpa ett 3-pack...igen,dvs jag har redan gjort slut på ett 3-pack och får köpa ett till på samma klinik...dock ej Falun men ändå!

• PuhTiger

Rosa Pantern: Toppen att du startat denna tråd. Är minst lika nyfiken jag... vi har äntligen bestämt oss att vi byter - det blir Falun fr o m februari.

Kram och lycka till!

• PuhTiger

Fiaflopp: Hej gumman! Jo, det där om 3-pack står faktiskt på Faluns hemsida. Har man gjort IVF tidigare får man inte köpa 3-p hos dem. Konstigt men sant!

• RosaPantern

Majjuni och Roseen tack för att ni berättade , jag blir så positiv och glad när jag hör att så många lyckats i Falun. vi har oxå pratat och det lutar defenitivt åt falun mera än Umeå.. Min sambo vill att vi ska byta.. alltså i Umeå är sköterskerna jätte duktiga o gulliga.. men det som har hänt för oss att det har inte blivit några ägg till frysen, 1 ägg varje gång. och det tycker jag är alldeles för lite. tom min gyn dr som vi går hos hemma sa att dom borde ha gjort anorlunda denna gång, men inte.. ja ja .jag ska inte vara bitter på Umeå.. dom gör väll sitt oxå säkert.. det är bara att se med nya ögon,framåt till Falun
    Puh tiger... vad bra då kan vi verkligen kolla med varandera vad som händer gentemot Falun/umeå... för man måste ju se om i sitt "eget hus" först kände jag mig som en svikare mot umeå.. men vadå vi måste ju kolla vad som verkar bäst för oss.. det är ju en hel del pengar det handlar om oxå.. och visst verkar det spännande med långtids odling??!!!!! det här blir nog bra hoppas vi..

*kram* till er alla.. och ha en bra helg!! RP

• MammaSusan81

Hej vi har gjort 2 icsi i Falun (har börjat med 3.dje nu) 1.a icsi blev jag gravid på men fick ett tidigt mf, tror det berodde på att jag lyfte tungt på mitt jobb.............2.a icsi blev negativt...............nu hoppas vi på 3.dje 0/ sista.......

• PuhTiger

RP: Mm... det har varit med blandade känslor vi har bestämt oss för klinikbyte. Men nu när vi fattat beslutet så känns det helrätt. För det första har Falun längre erfarenhet av långtidsodling OCH att frysa långtidsodlade embryon (Umeå skulle ju börja med det nu efter jul tydligen.), sen har jag inte riktigt fullt förtroende för Dr S och Dr X däruppe. Ibland undrar jag om dom vet vad dom pratar om... läste i Soltråden att Dr X svamlat att om man inte lyckats på första försöket så går chanserna ner sedan... då säger jag BULLSHIT med stora boxtäver... Sen blev jag så less att vi själva skulle tala om HUR vi ville förändra vår behandling - trodde det var läkarens uppgift???

Sen' har vår hemmaläkare mycket bättre samarbete med Falun, vilket oxå känns mer positivt - blir lixom lättare med allt då. Hemmaläkaren har mycket mer "fria händer" och är inte lika paragrafstyrd som vid samarbete med Umeå. Det var väl hemmaläkarens "dolda" rekommendation om klinikbyte som fick vågen att väga över mot Falun...

Håller tummarna för oss och hoppas vi lyckas i Falun. Just nu gruvar jag inför behandlingen, försöker ta en dag i taget och slappna av... vilket är lättare sagt än gjort...

Många kramar till dig, hör gärna av dig när du bestämt dig/er så kan vi väl försöka följas åt.

GOD JUL!

Svar på tråden IVF i Falun!!!!