• polisen

vårvantar?

Hej.
    Finns det några tunnare vårvantar som är vattenavstötande? Tycker bara det finns vanliga tunna fingervantar som blir blöta direkt.. eller så är de för tjocka eller så är det galonvantar.men jag vill att de ska andas lite..typ gore tex.. finns detta?? både för barnen och även för mig =)

• Svar på tråden vårvantar?
  • alvide

Jag köpte faktiskt POPs nya skalvantar som skulle vara helt vattentäta. Inte de som finns i webbutiken utan de nya som är i butik(de är märkta SS 2011). Till i början verkade dom vara det men nu börja de bli rejält blöta så jag kommer att reklamera dom nu i veckan. Så synd!

• JWM

nä inga vantar finns man får köpa MASSOR av fingervantar och ge ungen en plastpåse att lägga blöta vantar i vart efter skoldagen går.
    när man sedan hämtar tar man med kassarna med barnens blöta vantar hem och kör en "snabbtvätt" på kvällen så dom är torra o klara till nästa dag...

lycka tillSkrattande

• Cocarola

Hestra tillverkar en tunn fingervante som är vind- och vattentät, modellen heter Pick up. Förstärkningarna inne i handen gör att vanten får bra grepp i klätterställningen etc. Dyr, ca 250- 300, men vi är mycket nöjda med den.

• alvide
    Cocarola skrev 2011-04-05 10:04:33 följande:
    Hestra tillverkar en tunn fingervante som är vind- och vattentät, modellen heter Pick up. Förstärkningarna inne i handen gör att vanten får bra grepp i klätterställningen etc. Dyr, ca 250- 300, men vi är mycket nöjda med den.
    Hmm... Det måste jag kolla upp. Tack!
Svar på tråden vårvantar?