• Anonym

Leukemi hos barn hjälp..

Min son har varit hängig en längre period,ingen matlust,ofta sjuk, och nu det senaste har han fått så fruktansvärt mycket blåmärken (och han är en väldgt lungn 3 åring) som en slump läste jag om ett barn som hade fått leukemi o oj vad detta stämde in på min pojk..nu sitter jag här och oroar mig..

Vad jag vill. Jo jag vore tacksam om ni föräldrar med barn som har leukemi vill dela med er av hur ni upptäckte det. symtomer osv..

• Svar på tråden Leukemi hos barn hjälp..
  • Anonym

Jag vet inget barn som har fått det men min mamma upptäckte det genom at hon fick flera blåmärken.. Då gick hon och kollad eupp hos läkare och fick svaret. Hon var sjuk i ett år men sen blev hon äntligen frisk igen. :) Vad jag förstått så är det väldigt hög procent av alla som får sjukdommen som överlever.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-04 21:13:06 följande:
    Jag vet inget barn som har fått det men min mamma upptäckte det genom at hon fick flera blåmärken.. Då gick hon och kollad eupp hos läkare och fick svaret. Hon var sjuk i ett år men sen blev hon äntligen frisk igen. :) Vad jag förstått så är det väldigt hög procent av alla som får sjukdommen som överlever.
    Tack för svar ,har googlat lite om det. kanske inbillar jag mig massor bara för att man just läst om det men tycker ändå att det passar in så bra på min pojk =( så skönt att prata av sig o höra sig för lite.
  • Susanne905

Varför oroa dig och måla upp ett skräckscenario innan du ens kollat med vc?

• Anonym

Man kan se symptom på det mesta om man bara vill.
    Om du är orolig så gå till läkaren, annars så bör du lugna ner dig lite.

• Anonym
    Susanne905 skrev 2011-04-04 21:16:42 följande:
    Varför oroa dig och måla upp ett skräckscenario innan du ens kollat med vc?
    Ja självklart oroar jag mig över min son onormalt.? = nej inte i mina ögon. läste artiklen om det barnet alldeles nyss o kom att tänka på hur lik det var ja vist kanske gör jag en en stor höna av liten fjäder. Bvc har ju inte öppet kl 9 på kvällen precis o ja kan man höra sig för så vad är problemet.låt bli att läs om det stör dig att jag ställer 1 fråga för mycket än  en för lite.
  • Susanne905

Varför anta att det är det värsta?

• Anonym
    Susanne905 skrev 2011-04-04 21:32:49 följande:
    Varför anta att det är det värsta?
    jag antar inte något,jag för detta som ett allternativ. OCH ja jag kommer ringa till bvc i morgon o föra en dialog om detta med henne..

Jag bollar allternativ på varför min son är som han är och detta som sagt kan vara ett allternativ o tror du jag hoppas att någon ska säga ja jo men självklart har din son detta ..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-04 21:36:45 följande:
    jag antar inte något,jag för detta som ett allternativ. OCH ja jag kommer ringa till bvc i morgon o föra en dialog om detta med henne..

Jag bollar allternativ på varför min son är som han är och detta som sagt kan vara ett allternativ o tror du jag hoppas att någon ska säga ja jo men självklart har din son detta ..
    Ursäkta men hoppas du att din son ska ha leukemi?

Man kan som sagt se det värsta i allt. Men det är lite idiotiskt att spinna iväg som du gör nu ifall han har mått dåligt länge och då inte klara av att vänta tills BVC öppnar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-04 21:45:40 följande:
    Ursäkta men hoppas du att din son ska ha leukemi?

Man kan som sagt se det värsta i allt. Men det är lite idiotiskt att spinna iväg som du gör nu ifall han har mått dåligt länge och då inte klara av att vänta tills BVC öppnar.
    idiotiskt hmm varför e jag det.? bara för att jag ställde en fråga om hur detta upptäcks.?
    undrar vem som är idiotisk du har ju inte ens läst mitt inlägg ordentligt. det står "O tror du jag hoppas på att någon...." ironiskt lixom.. och nej jag tror inte det värsta tror faktist min son är en helt vanlig frisk o glad 3 åring som bara har råkat vara lite mycket sjuk det sista.. MEN som råkade undra om detta kanske kan vara en orsak till detta och ställde då en oskyldig fråga om hur detta utvecklar sig.

Men vist e jag idiotisk det kan jag gärna vara men då e jag en glad idiotisk mamma som iaf brydde mig om att reagera på att allt inte är rätt med min son..
  • Risgrynet

Jag förstår din oro. Det är så lätt att tankarna skenar iväg och barnen är ju det allra käraste vi har. Vart sitter blåmärkena? Sitter de på armar och ben och inte är så stora så är det väl mest sannolikt helt normalt. Kommer de lite överallt och/eller är lite större så skulle det kunna vara ett tecken på något. Ring VC imorgon och förklara. Man kan ta ett blodprov (funkar med stick i fingret) och räkna de vita blodkropparna. Lycka till!

Svar på tråden Leukemi hos barn hjälp..