• Anonym (skeptisk)

Circadin, erfarenheter sökes!

Genomgår en adhd-utredning nu, äntligen efter 5 år i kö. Mitt liv funkar inte och genomsyras av långvariga depressioner, panikattacker och ocd.

Va idag tvungen att åka upp till psykakuten pga att jag sover högst 2 tim per natt och har varit så en längre tid.
    Har just hamnat i fas-3 och orkar knappt ta mig till arbetet/fas-3 platsen.

Psykologen funderade på om jag kan vara bipolär och vill kolla upp det mera nogrant. Men fick nu recept på Circadin att testa.
    Har aldrig hört talas om den förr, men läst lite nu på nätet, och jag blir tveksam.
    jag har svårt att somna in, men när jag väl somnat så sover jag.
    Är denna rätt för mig då?
    Vet inte ens om ja törs prova efter allt jag läst.

Någon som kan något om detta?? 
  • Svar på tråden Circadin, erfarenheter sökes!
  • Anonym

Min son har denna medicin o den verkar väldigt snabbt o bra på han , han har oxå problem med insomningen , enda nackdelen är att den kostar pengar även om man har frikort då den inte ingår i högkostnadsskyddet...

• Anonym (skeptisk)
    tack för svar :)

undrar oxå om den gör att man blir trött å seg dagen efter?? 
  • Anonym

Tröttheten brukar försvinna efter ett par veckor...... Man kan känna sig jätte trött och seg en tid.....

• Anonym

Min son har aldrig känt sig trött eller seg dagen efter ,denna medicin är ingen sömnmedicin utan bara lugnande för att man ska somna in lättare så den sitter inte ens i dagen efter.

• Anonym (skeptisk)
    Anonym skrev 2011-04-04 22:18:14 följande:
    Min son har aldrig känt sig trött eller seg dagen efter ,denna medicin är ingen sömnmedicin utan bara lugnande för att man ska somna in lättare så den sitter inte ens i dagen efter.
    jasså? ok, de låter ju bra.
    Men jag har surfat runt å läst att många blivit seg dagen efter.
    Fast det kanske är individuellt och beror på hur stor mängd.
  • Anonym (a)

Jag orkade inte med circadin av just den anledningen att jag blev så seg dagen efter, jag var inte kapabel till mycket. Prova den på en helg första gången eller när du är ledig från jobb/skola dagen efter så du kan känna efter hur det känns. Det är en bra "sömnmedicin" eftersom den innehåller melatonin, naturligt sömnhormon som kroppen bildar och inte benzo som de flesta sömnmediciner har som bas.

• Anonym (skeptisk)

ja, förstod att de va så..så blir ja utav tex propavan å sånt skit, kunde inte kliva ur sängen på hela dagen efter.

Så då undrar jag ju...passar den mig eller ska jag ha nåt annat? i så fall vad???? suck!

Men tack igen för svar :) 

• Anonym

Hej Ts. Sitter i lite liknande sist som dig. Med långvariga återkommande depressioner o inga mediciner som funkat hittils. Dem lugnande jag fått ut är som sockerpiller på mig. Får inte ner ångesten ett dugg med dem. har även sömnsvårigheter jag med. Finns även funderingar från psyk o även från mig om jag också är bipoöär. Bipolär två isåfall. Bklir inte manisk. Jag har också cirkadin på apoteket som jag ej hämtat ut. Så även jag är tacksam av erfarenheter av denna medicin.

• Mirakel händer

Min son äter detta sedan februari i år. Han fick den pga att han inte kan somna utan det tar ca 3-4 innan han hos det. Sen vaknade han efter ca 3 timmar och kan inte somna om. Nu sover han hela nätter och när vaknar är lite seg men efter frukost är det full rulle. Den är dyr men helt klart värd varenda krona. Sonen har inte fått några biverkningar.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Anonym (skeptisk)
    Fasen oxå!! Jag va till apoteket idag, men vågade inte hämta ut medicinen Rynkar på näsan
Svar på tråden Circadin, erfarenheter sökes!