• oOMayaOo

Mest lönsamma sättet att sälja beg. kläder?

Nu när sonen snart är 9 månader så har det bildats en ganska stor hög med både begagnade kläder och kläder som aldrig ens hann användas. Hög tid att sortera in i en "behålla till eventuella framtida syskon"-hög och en till salu-hög med andra ord.

Min fråga är hur får jag ut så mycket som möjligt för kläderna? När jag har lagt ut så mycket pengar på dem så vill jag såklart ha lite tillbaka.

Finns det några alternativ än Blocket, Tradera och Loppi? Blocket känns som ett alternativ för klädpaket och större prylar. Tradera har jag själv köpt mycket från tidigare men förstått att de tar ut hutlösa avgifter för auktionerna och det känns inget vidare. Loppi har jag inte prövat, säljs det bra där? Hur är deras avgifter?

Andra tips? 

• Svar på tråden Mest lönsamma sättet att sälja beg. kläder?
  • Sarah84

Jag säljer mkt på tradera & lägger ut mkt på klädbytardagar.
    Tradera säljer jag nästan endast märkeskläder då jag tycker de går bäst.
    Andra "billiga" beg kläder slänger ja ut på bytardagar.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sarah84

Tradera e inte så dyrt. Handlar ju bara om några kr, om man inte väljer till allt som kostar, då kan de ju bli dyrt..

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • oOMayaOo
    Sarah84 skrev 2011-04-04 23:30:30 följande:
    Jag säljer mkt på tradera & lägger ut mkt på klädbytardagar.
    Tradera säljer jag nästan endast märkeskläder då jag tycker de går bäst.
    Andra "billiga" beg kläder slänger ja ut på bytardagar.
    Jag har aldrig råkat på en bytardag, men det borde finnas massor av dem häromkring iom att jag bor i huvudstaden. Jag funderade för ett tag sen på att försöka ordna en egen bytardag. 
  • queenofangels

sälj på facebook där de inte kostar något att lägga ut sina bilder. finns speciella grupper för detta

• oOMayaOo
    queenofangels skrev 2011-04-13 15:55:38 följande:
    sälj på facebook där de inte kostar något att lägga ut sina bilder. finns speciella grupper för detta
    Jag la ut några grejer där härom dan. 
  • queenofangels

ok, fått sålt en hel del där. tycker de e mycke bättre än tradera

• Återkommande gäst

loppi.se kan du annonsera helt gratis om du gillar dem på Facebook och mailar anvisad adress, de har både auktioner och vanliga annonser så man kan välja upplägg själv.

• ClaraV

Folk är så hagalna känns det som. Jag är en ung förälder med ganska knaper ekonomi. Men jag har lämnat alla kläder jag inte ska behålla till föräldragrupper och sånt. Måste allt handla om att tjäna pengar? :S

• oOMayaOo
    ClaraV skrev 2011-04-13 21:52:47 följande:
    Folk är så hagalna känns det som. Jag är en ung förälder med ganska knaper ekonomi. Men jag har lämnat alla kläder jag inte ska behålla till föräldragrupper och sånt. Måste allt handla om att tjäna pengar? :S
    Det är väl ingen som har sagt att allt handlar om att tjäna pengar? 
  • queenofangels
    ClaraV skrev 2011-04-13 21:52:47 följande:
    handlar inte om att tjäna pengar för de gör man nästan aldrig på begagnade barnkläder. för mig handlar de om att sälja gammalt så jag har råd att köpa nytt till dom.köper både nytt o begagnat.
  • gedansk

hej

VI fick kontakt med en på blocket som sålde packet med barnkläder så nu när vi behöver så mailar vi henne om en ny strl sändning. Helt perfekt då jag har en son och en dotter på ett år.

Svar på tråden Mest lönsamma sättet att sälja beg. kläder?