• Anonym (förklara tack!)

När är det okej att lura till sig ett barn??

Läser lite då och då om kvinnor som spolar ner sina p-piller...

Vad jag tycker om det vågar jag inte skriva med risk för att bli avstängd. Men att jag är starkt EMOT det förstår ni ju.

Så, nu vill jag alltså ha förklaringar och anledningar till att man lurar till sig barn från er kvinnor som har gjort det. Varför? Misstänkte han något? Har ni erkänt? Isf, hur tog han det?

Finns det någon här som inte har gjort det men som är sugen?

Jag tycker att det aldrig nånsin är okej att begå ett sånt övergrepp, att tvinga fram en sån ofrivillig förändring i en annan människas liv.
    När tycker ni att det är okej..?

• Svar på tråden När är det okej att lura till sig ett barn??
  • Anonym

Tycker inte heller att det är okej.

• Nightmare

Nej det är vidrigt att vara så egoistisk! Jag hoppas verkligen ingen i min närhet tänker tanken ens

• UntilTheDark

Nej det är verkligen inte okej.

• Anonym (förklara tack!)

Jag läser det lyckligtvis inte så ofta, men det har nämnts några gånger i bekännelse-tråden som är het just nu. Vill bara veta hur fan dom tänker!

• Afterlife

Jag kan lova dig att du kommer få tunnsått med svar från dem som verkligen lurat till sig ett barn. De flesta av dem verkar ändå förstå att det är fel. Vad jag inte förstår är hur man kan leva med sig själv om man behandlar sin partner på det sättet.

Jag hade (med betoning på HADE) en nära vän för tio år sedan som lurade till sig en graviditet. Hennes resonemang var väldigt vagt. Men i slutänden hade hon helt enkelt bestämt att det var hennes rätt att bli mamma och att han skulle bli en underbar pappa, han visste bara inte om det själv. Jag som stod utanför såg det annorlunda. Han hade inte lekt färdigt, förhållandet var på väg att spricka för att de ville så olika saker med sina liv. Han hade bedragit henne och var egentligen kär i sitt ex. Så jag tror att hon egentligen ville binda upp honom.
    Jag träffade  på dem för något år sedan och de verkar inte vara lyckliga tillsammans. Vad jag har fått höra så pratar de knappt med varann.

• mumama

det är inte ok att lura till sig ett barn... såklart inte!

Kan det vara så att det är desperata åtgärder av en  människa som kanske inte ser konsekvenserna? Narcisistisk? Kanske har man intalat sig att man "råkar" bli gravid "TROTS" p-piller? Jag vet hur måga som helst som tror att barn ska laga ett trasigt förhållande... kan det vara något sådant som ligger bakom?

Livet är inte svart/vitt....

• SötaSarah

Jag tycker inte mitt fall räknas som att luras men jag har inte förhindrat det så att säga. Sambon visste att jag inte åt ppiller, han visste att jag testade med äl-stickor men körde oskyddat (fast han kanske eg inte ville bli pappa nu) men hade inte hindrat om han ville skydda sig och han visste allt så tycker det var upp till honom ändå, jag ville ha barn och han visste det så varför ska jag fråga honom om han inte vill skydda sig, liksom. Dock är han glad nu! :)

• agtiwi

Det är aldrig ok, det är ju en del i att det faktiskt finns oönskade barn. I min värld är det en rättighet barnet har att vara önskad av båda sina föräldrar. Sen kan det ju kanske hända saker efter vägen, men det borde ju ändå vara en av grundstenarna till att man sätter barn till världen.

Svar på tråden När är det okej att lura till sig ett barn??