• Qvintuz

vill veta vad personen heter/bor!!??

Hej!
    säkert helt fel forum men visste inte vart jag skulle skriva detta nånstans!..
    jag skulle vilja veta vad en person heter (har mina aningar) och hur gammal personen är?, men vet bara hur h*n ser ut!..att h*n har 2 barn osv...

nån som vet vart man kan få tag i den infon?
    elle vad jag behöver "veta"  om personen för att ja ska kunna ta reda på den infon?
    tacksam för svar!

idiotisk fråga kanske men frågar iaf!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-05 00:33
    har kollat upp namnet på ena barnet och den finns ju, fast bor hos den andre föräldern!..och namnet jag tror att personen heter står inget om...

• Svar på tråden vill veta vad personen heter/bor!!??
  • smultronhesten

Det jag blir nyfiken på är vad du över huvud taget ska med informationen till..? Inte så, men det verkar smått sjukt att efterlysa/snoka upp någon sådär. 

• Pentagram

Det finns inget allmäntillgängligt personregister där du kan lägga in uppgifter om utseende och få fram personens identitet. Om du kommer åt folkbokföringsregistret kan du söka upp personer men du behöver åtminstone något av namn, adress eller personnummer. Bilregistret kan hjälpa dig om du har registreringsnummer på bil, och med full tillgång till registersökningar (men då behöver du vara kopplad till polisen e d) kan du exempelvis hitta familjemedlemmar.

Som privatperson utan särskild tillgång till myndighetsregister får du nog nöja dig med att förfölja personen för att hitta bostaden och/eller förhöra folk i personens närhet.

• Ripichip

Hon vet väl ort? Hon vet ungefärlig ålder. Vad vet jag, hon kanske känner igen en adress när hon ser den och sedan lägger ihop det ena med det andra. Hon anade väl personens namn?

Hon vet namnet på barnet, då kan man kolla upp det och sedan adress på den osv osv.

Nysta på! :) 

• Qvintuz

assåå..e inte nån sjuk människa som ska leta upp nån information om nån för att snoka reda på ALL info om den elle så..ABSOLUT INTE!!!
    e bara nyfiken på vart personen i fråga bor!...inget annat...Flört.
    behöver inte veta exakt adress men bara veta vilken "by" den bor i!..o vill INTE förfölja personen!..nej nej..
    men jag tänkte inte på de där med bilen!..ska kanske kolla de!..om jag ser h*n nångång i bilen...för de har ja inte i huvet.... när ja inte ens tänkt på det!!
    som sagt e bara nyfiken!=)..

men tack!

• smultronhesten
    Qvintuz skrev 2011-04-05 21:19:09 följande:
    assåå..e inte nån sjuk människa som ska leta upp nån information om nån för att snoka reda på ALL info om den elle så..ABSOLUT INTE!!!
    e bara nyfiken på vart personen i fråga bor!...inget annat...Flört.
    behöver inte veta exakt adress men bara veta vilken "by" den bor i!..o vill INTE förfölja personen!..nej nej..
    men jag tänkte inte på de där med bilen!..ska kanske kolla de!..om jag ser h*n nångång i bilen...för de har ja inte i huvet.... när ja inte ens tänkt på det!!
    som sagt e bara nyfiken!=)..

men tack!
    Ok, då lugnar du mig lite i alla fall Tungan ute
    Förlåt om du tog åt dig, men jag har varit med om folk som typ "förföljer" en genom att leta massa uppgifter.
    Tyvärr vet jag nog inte att ge dig fler tips än de du redan fått...
  • Qvintuz
    smultronhesten skrev 2011-04-05 22:50:44 följande:
    Ok, då lugnar du mig lite i alla fall Tungan ute
    Förlåt om du tog åt dig, men jag har varit med om folk som typ "förföljer" en genom att leta massa uppgifter.
    Tyvärr vet jag nog inte att ge dig fler tips än de du redan fått...
    hehe...ne då för min del e de lungt vettu!=)..tar inte åt mig..förklarar så gärna!...Cool
    ja de klart de kan va lite läskigt om man vet att nån verkligen gjort att för att ta reda på allt om en osv!..de kan jag faktiskt förstå!!...
    ne men dessa tips räcker bra!..tack!
Svar på tråden vill veta vad personen heter/bor!!??