• cecla

Ännu en cancerblogg

Om 8 dagar inleder jag min cellgiftsbehandling. För 7 veckor sen fick jag det drastiska beskedet att jag hade cancer i tjocktarmen. Nu är jag opererad, men ska få cellgifter i 6 månader. För att själv komma ihåg den här resan, och för att få kontakt med andra så har jag nu startat en blogg. Välkommen in! pausa.bloggplatsen.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 19:26
    Inte bara mamma, jag har cancer med...Ungefär så känner jag mig just nu, splittrad i rollen som cancersjuk som just fått första cellgiftsbehandlingen och mamma till tre barn med allt det innebär. Samtidigt är jag så glad att jag har barnen, för dom gör att jag måste hålla huvudet ovanför vattenytan.
    Idag fick jag min första behandling, det gick bra och känns bra att vara igång!
    pausa.bloggplatsen.se/

• Svar på tråden Ännu en cancerblogg
  • Anonym

Oj, vi alla läsare håller tummarna för att det ska gå bra! Hur kom du på första gången att du hade problem? Trevlig blogg, roligt att det gått så bra för "A." med jobb och så.

• cecla

Det hela började i december då jag fick ont i magen på höger sida under revbenet. Då jag är superhypokondrisk och har haft panik över att få cancer, så drev jag på att få till stånd en koloskopi. Läkarna gjorde det för att lugna mig, då det inte fanns några som helst tecken på att det skulle vara ngt allvarligt. Men, döm om deras förvåning då de hittade en tumör stor som ett ägg i början av tjocktarmen...

• Anonym (trött)

Oj, gissar att läkarna trodde att det var gallan?

• leia83

Man skall alltid lita på sin intuition. Bra att du stod på dig. Önskar dig all lycka och att du inte kommer må dåligt av cellgifterna. Massor av kramar till dig.

• hymafr

Håller tummarna TS.

Vad bra att du stod på dig. Det betyder ju att dina chanser har ökat enormt då det annars skulle dröjt kanske månader eller mer innan du undersökts.

• Anonym (07:03)

Håller tummarna, skriv här hur det går för dig!

Svar på tråden Ännu en cancerblogg